توسعه سکونتگاه‌های قمری که خود را ترمیم می‌کنند

0 253

مهندسان دانشگاه پردو (Purdue University) آمریکا در نظر دارند به ابداع سکونتگاه‌های قمری هوشمندی بپردازند که بدون نیاز به کمک انسان ترمیم می‌شوند. هدف از توسعه چنین سکونت‌گاه‌هایی این است که بتوانند خود را به‌صورت خودکار با خطراتی مانند تأثیر شهاب‌سنگ‌ها یا فعالیت‌های لرزه‌ای تطبیق دهند. این سکونتگاه‌ها به ربات‌هایی مجهز خواهند بود که می‌توانند بدون نیاز به انسان، هر آسیبی را ترمیم کنند تا خطر سکونت روی ماه کاهش یابد.

این محققان طراحی خود را با مجموعه‌ای از آزمایش‌های مجازی و واقعی ارزیابی می‌کنند. شبیه‌سازی‌های آن‌ها به‌سرعت در طیف گسترده‌ای از طراحی‌ها اجرا می‌شود تا مشخص گردد کدام یک در برابر خطرات گوناگون بهتر عمل می‌کند. شیرلی دایک (Shirley Dyke)، پژوهشگر ارشد این پروژه، می‌گوید: «ما قصد داریم در نهایت سکونتگاه‌هایی ابداع کنیم که می‌توانند در برابر تغییرات، آسیب‌ها و هر رخداد دیگری که طی مأموریت‌های قمری پیش می‌آید مقاومت کرده و با وجود این مشکلات، انسجام و ایمنی داخلی آن‌ها حفظ شود.»

دایک و گروهش در جست‌و‌جوی روش‌هایی هستند تا نه تنها نیاز به دخالت انسان را در محافظت از سکونتگاه‌های قمری از بین ببرند، بلکه مطمئن شوند که این سکونتگاه‌ها به محض خالی شدن از بین نمی‌روند. دایک ادامه می‌دهد: «ما می‌توانیم با استفاده از قابلیت‌های هوشمند در طراحی، از حسگرهایی استفاده کنیم تا به شناسایی آسیب‌ها، تأثیر و بزرگی آن‌ها بپردازند و در موردشان تصمیم بگیرند؛ سپس ربات‌ها به ترمیم و بازیابی سکونتگاه می‌پردازند.»

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15186
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها