توسعه ماهواره‌بر سفیر با هدف پرتاب ماهواره به مدار ۷۰۰ کیلومتری برای انجام کارهای تحقیقاتی

0 523

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به برنامه ۱۰ ساله کشور در حوزه هوا فضا اظهار داشت: برنامه ۱۰ ساله کشور در حوزه هوا فضا در سال ۹۴ به پایان رسیده است و بر طبق برنامه دوره ۱۰ ساله دوم از ابتدای امسال شروع و با پیشرفت خوبی همراه بوده است. وی بیان کرد: در این مدت ۴ ماهواره پرتاب و یک ماهواره بر به نام سفیر توسعه پیدا کرده است و ایستگاههای زمینی برای اطلاعات ماهواره‌ها در فاز دوم تولید و راه‌اندازی آن قرار دارد.

منطقی ادامه داد: در فاز دوم باید به سمت تولید ماهواره‌بر ۵۰۰ کیلومتری در مدار زمین برویم تا بتوانیم از ماهواره‌ها استفاده‌های تحقیقاتی، مخابراتی و امنیتی ببریم. وی عنوان کرد: ماهواره‌بر سفیر تا مدار ۲۵۰ کیلومتری و ماهواره‌های ۶۰ کیلوگرم را می‌تواند با خود حمل کند که در برنامه ۱۰ ساله دوم باید ماهواره‌های ۲۰۰ کیلوگرمی را در مدار ۷۰۰ کیلومتری از زمین قرار دهیم.

رئیس مرکز ملی فضایی ایران تاکید کرد: تست‌های اولیه ماهواره‌بر جدید در حال انجام است. در برنامه ۱۰ ساله دوم و تا پایان امسال این کار به جمع‌بندی می‌رسد و تست‌های عملیاتی آن شروع می‌شود.وی یادآور شد: فناوری فضایی در بخش‌های مختلف از ابتدای سال ۹۵ به طور جدی شروع شده و ساماندهی قسمتهای مختلف به زودی عملیاتی می‌شود.

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1515
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها