بازدید دکتر دوایی از مرکز ماهدشت سازمان فضایی

0 14

سه شنبه 18 آبان سازمان فضایی ایران میزبان دکتر دوایی؛ معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز ماهدشت بود.
در این برنامه از مرکز ملی داده های فضایی، مرکز آموزش اپتیکی و رصدی، سایت اخذ تصاویر ماهواره ای و دیگر بخش های مرکز ماهدشت بازدید به عمل آمد. دکتر دوایی  پس از بازدید از زیر ساخت های موجود در مرکز ماهدشت ضمن تاکید بر اهمیت نقش فناوری فضایی در توسعه کشور ابراز کرد: این مرکز دارای زیرساخت های بسیار مناسبی است و می تواند پاسخگوی نیازهای بسیاری از بخش های ارتباطاتی کشور و به خصوص معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.
در این جلسه دکتر بهرامی؛ معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران ضمن تشکر از دکتر دوایی برای حضور در مرکز ماهدشت گفت: سازمان فضایی ایران به عنوان بازوی اجرایی مصوبات شورای عالی فضایی، حلقه اتصال این شورا با دیگر دستگاه های اجرایی، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها است. تنوع تخصص در این سازمان و مرکز فضایی ماهدشت منحصر به فرد است و امکانات، زیرساخت ها و تکنولوژی های بسیار زیاد و مهمی در این مرکز وجود دارد که برای پیشبرد اهداف کشور و بخصوص منطقه اقتصادی پیام قابل استفاده است و در این خصوص سازمان فضایی ایران آمادگی دارد همکاری های لازم را انجام دهد.
دکتر بهرامی افزود: از جمله این امکانات و زیر ساخت ها می توان به استقرار تلسکوپ اپسکو که به صورت شبکه با سایر تلسکوپ های این سازمان برای پایش اجرام آسمانی تا عمق 1000 کیلومتری استفاده خواهد شد اشاره کرد. پایش مستمر خشکسالی درمنطقه، پایش گردو غبار، پایش آتش سوزی، پایش میزان آب دریاچه ها، پایش اراضی کشاورزی از جمله فعالیت های است که در مرکز فضایی ماهدشت سازمان فضایی در حال انجام است.

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=135
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها