ماموریت شیطان تغییر کرد

0 293

روسیه تصمیم دارد موشک آر-۳۶ (R-36) را که غربی‌ها به آن لقب «شیطان» داده‌اند تغییر کاربری داده و آن را برای حمل محموله‌های فضایی و قراردادن ماهواره‌ها در مدار به کار گیرد. این مطلب توسط دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin)٬ رئیس سازمان فضایی روسیه روسکاسموس (Roscosmos)، طی دیدار و سخنرانی وی در دانشگاه دولتی مسکو اعلام شد.

دیمیتری راگوزین رئیس سازمان فضایی روسیه در دانشگاه دولتی مسکو در جمع خبرنگاران گفت: «روسیه تصمیم دارد همزمان با پیشبرد و تجهیز نیروهای هسته‌ای استراتژیک این کشور، بخشی از ماهواره‌برهای سنگین از جمله آر-۳۶ را که آمریکایی‌ها آن را ماهواره‌بر شیطان می‌نامند، آزاد کند. البته ما این تغییرات را محتاطانه انجام می‌دهیم.»

وی در مورد تغییر کاربری موشک آر-۳۶ گفت: «روسیه در نظر دارد از طریق برنامه‌های تبدیلی و بارگیری اهداف ماهواره‌بر را تغییر داده تا بتواند از آن در زمینه حمل محموله‌های مداری بهره ببرد.»

آر-۳۶ از خانواده موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای (ICBMs) نوع تسیکلون است که در زمان شوروی سابق و طول جنگ سرد طراحی و ساخته شد و به دلیل توانایی شتاب سریع، وزن بسیار سنگین و تعداد بسیار زیاد محموله‌های تخریبی٬ مورد توجه تحلیلگران آمریکایی قرار گرفت.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13177
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها