عضوی جدید برای برنامه ارتباط صنعت فضایی و دانشگاه‌های بریتانیا

0 436

شرکت بریتانیایی آکسفورد اسپیس سیستمز (Oxford Space Systems (OSS)) جدیدترین کسب و کاری است که به برنامه ملی اسپرینت (SPRINT) پیوسته است. این برنامه که مخفف عبارت «شبکه فناوری تحقیقات و نوآوری فضایی» می‌باشد، دسترسی بی‌سابقه‌ای به تجربیات، تخصص و تاسیسات دانشگاهی در زمینه فضایی را در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار داده و آن‌ها را در توسعه محصولات تجاری جدید برای فضا و دیگر بخش‌های کلیدی یاری می‌دهد.

برنامه اسپرینت با میزان سرمایه‌گذاری حدودا 5 میلیون پوندی توسط مرکز تحقیقاتی ریسرچ انگلند (Research England) پشتیبانی می‌شود و  پنج دانشگاه پیشرو بریتانیا در زمینه فضایی شامل ادینبرگ (University of Edinburgh)، لیستر (University of Leicester)، ساوثهامپتون (University of Southampton)، اوپن (Open University) و سوری (University of Surrey) در آن شرکت دارند. این دانشگاه‌ها روی هم رفته در 150 زمینه شامل کاربردها، تاسیسات، دانش، فناوری و آموزش برای ماموریت‌های فضایی (ساخت و اپراتوری ماهواره، اکتساب، تحلیل و ترجمه داده‌های ماهواره‌ای) تجربه و تخصص لازم را در اختیار کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار می‌دهند.

به عنوان مثال شرکت OSS با پشتیبانی برنامه اسپرینت و دانشگاه سوری، نسل جدیدی از آنتن‌های قابل پیاده‌سازی و سازه‌ها را برای صنعت فضایی توسعه خواهد داد که وزن سبک‌تری خواهند داشت، انبارسازی آن‌ها ساده‌تر است و نسبت به گزینه‌های دیگر مقرون به صرفه می‌باشند. کمک برنامه اسپرینت به این شرکت، OSS را قادر می‌سازد که در بازار جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد. این برنامه به طور دقیق در ثبت طراحی‌ها و انجام تست‌های مکانیکی و حرارتی برای بررسی عملکرد آنتن‌ها به آکسفورد اسپیس سیستمز کمک خواهد کرد. مایکل لاوتون (Michael Lawton) مدیر این شرکت می‌گوید: «به عنوان یک شرکت کوچک و در حال رشد، برای ما ممکن نیست که تمامی تجربیات، مهارت‌ها و تاسیسات لازم برای کسب و کار تجاری خودمان فراهم کنیم. برنامه اسپرینت، این فرصت را به ما ارائه می‌دهد تا از تجربیات کلاس جهانی دانشگاه سوری استفاده کنیم و از حضور یافتن محصولاتمان در بازار جهانی اطمینان حاصل نماییم.»

تامین بودجه برنامه اسپرینت بخشی از سرمایه‌گذاری 67 میلیون پوندی تامین‌شده توسط مرکز ریسرچ انگلند به منظور شکل‌دهی پروژه‌های مبتنی بر همکاری و تجاری‌سازی تجربیات دانشگاهی است. این برنامه به عنوان یک کاتالیزور برای تقویت روابط دانشگاه و صنعت در بریتانیا و ابزاری برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال در بخش فضایی راه‌اندازی شده است.

منبع rocketeers
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12938
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها