طرح مفهومی موشک فوق سنگین برای دولت روسیه فرستاده نشده است

0 597

سیروس برزو: به دنبال شایعات مربوط به رد طرح مفهومی موشک فوق‌ سنگین روسکاسموس (RosCosmos) از سوی دولت روسیه و دستور تجدیدنظر در مورد آن، بخش مطبوعاتی سازمان فضایی روسیه اعلام کرد که هنوز هیچ طرحی را برای دولت نفرستاده است.
سخنگوی این سازمان در پاسخ به این سؤال که آیا طرح مفهومی واقعاً توسط دولت رد و برای اصلاح به روسکاسموس ارجاع شده گفت: «این خبر از اساس نادرست است زیرا هنوز اصولاً هیچ طرحی از سوی روسکاسموس به دولت ارائه نشده است.»
بنا به گفته این سخنگو در حال حاضر طرح مفهومی موشک فوق‌ سنگین به نتیجه نهایی نرسیده و کارشناسان هنوز مشغول کار بر روی آن از زاویه‌های مختلف هستند.
در دسامبر ۲۰۱۸، هیئت‌رئیسه شورای علمی و فنی روسکاسموس، مفهوم پیش‌نویس یک برنامه هدف را برای ساخت مجموعه  ای از موشک‌های فضایی کلاس فوق سنگین موردبحث قرار داد. مدتی بعد بخش مطبوعاتی این سازمان اعلام کرد که پیشنهادشده تجهیزات فنی موجود به‌عنوان بخشی از امکانات پایه برای ساخت موشک کلاس متوسط موشکی با نام سایوز-۵ (Soyuz-5) به‌کار گرفته شود همچنین بخش دیگری در طرح بالابر سنگین انگارا-5 (Angara-5V).
بر اساس حکم ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) رئیس‌جمهور روسیه، روسکاسموس مأمور است وسیله نقلیه فضایی فوق‌ سنگینی را تا اواسط دهه ۲۰۲۰ آماده خدمت کند که در مرحله اول توانایی قرار دادن بیش از ۷۰ تن بار در مدار متوسط زمین را داشته باشد. هدف اصلی این موشک پرواز به فضاهای دورتر به‌ویژه به ماه و مریخ است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12586
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها