رقابت فشرده برای در اختیار گرفتن بازار پرتاب ماهواره‌های کوچک

0 929

علاقه‌ی روزافزون به ماهواره‌های کوچک، شرکت‌های مختلف در حال توسعه‌ی منظومه‌های ماهواره‌ای متشکل از این نوع ماهواره‌ها هستند؛ از ماهواره‌های مکعبی با وزن چندکیلوگرمی گرفته تا ماهواره‌های طراحی شده برای ماموریت‌های خاص مثل ارتباطات و سنجش از دور با وزن چند صد کیلوگرم.برای مثال شرکت وان وب (OneWeb) سال 2015 بودجه‌ای 500 میلیون دلاری را برای آغاز توسعه‌ی یک منظومه با 650 ماهواره‌ی کوچک تامین کرد که در یک هفته قادر بود 15 عدد از آنها را به تولید برساند. ضمن اینکه بوئینگ و اسپیس ایکس طرح‌هایی ارائه کرده‌اند که می‌توانند منجر به ساخت هزاران ماهواره‌ی کوچک شود.
یکی از مباحث کلیدی که در مورد این ماهواره‌ها وجود دارد چگونگی ارسال آنها به فضا می‌باشد. با رشد منظومه‌های ماهواره‌ای که در دهه‌ی آینده از هزاران ماهواره‌ی کوچک تشکیل می‌شوند، توسعه دهندگان ماهواره‌برهای کوچک، بازار مناسبی را در برابر خود می‌بینند. اگرچه آنها مجبور به رقابت با ماهواره‌برهای بزرگی هستند که می‌توانند در کنار ماموریت اصلی خود تعدادی ماهواره‌ی کوچک را نیز به فضا ببرند. شرکت آمریکایی اسپیس فلایت (Spaceflight) که محموله‌های ثانویه را بین ماهواره‌برهای مختلف توزیع می‌کند قصد دارد آداپتور محموله‌ی خود با نام SHERPA را با راکن فالکون 9 به فضا ارسال کند. SHERPA، 87 . . .

برای مشاهده این صفحه اشتراک تهیه کنید.

نام‌نویسی حساب جدید

لطفا نوع اشتراک خود را انتخاب کنید


منبع thespacereview
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1258
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها