ناسا ۵ صندلی از فضاپیمای سایوز روسیه را برای اعزام به فضا رزرو می‌کند

0 854

ناسا با کمک بوئینگ اقدام به رزرو ۵ صندلی از فضاپیمای سایوز روسیه برای اعزام فضانوردان خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی کرده است. دو عدد از این صندلی‌ها در اختیار بوئینگ قرار می‌گیرند.ناسا، امیدوار است بتواند فضانوردان خود را در سال‌های آتی با استفاده از شرکت‌های فضایی خصوصی نظیر SpaceX و بوئینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند.بااین‌حال، این آژانس همه‌ی جوانب را سنجیده و راه‌های جایگزینی برای ارسال فضانوردان در نظر گرفته است.

ناسا با کمک بوئینگ، تفاهم‌نامه‌ای با روس‌کاسموس، آژانس فضایی روسیه، امضا کرده است که به‌موجب آن، ۵ صندلی از کپسول‌های سایوز در اختیار ناسا قرار می‌گیرد.شرکت بوئینگ که در این قرارداد نقش میانجی را ایفا می‌کند، دو صندلی از این ۵ صندلی را برای اعزام‌ در ماه‌های مارس و سپتامبر ۲۰۱۸ در اختیار می‌گیرد. این کار قبل از آغاز برنامه‌ی موسوم به Commercial Crew برای ارسال کم‌هزینه‌ی انسان به ایستگاه فضایی بین‌المللی از طریق موشک‌های Dragon 2 شرکت SpaceX و CST-100 شرکت بوئینگ انجام می‌شود. به همین منظور ناسا قصد دارد به دلیل بروز اندکی تأخیر در این برنامه‌ها، از ریسک ضرر و زیان‌ خود بکاهد.

دو صندلی رفت‌وبرگشت برای ناسا هزینه‌ای در حدود ۷۴.۷ میلیون دلار در بر خواهند داشت. این رقم اندکی کمتر از مبلغ ۸۱.۷ میلیون دلار روسیه برای سفر به فضا در سال ۲۰۱۵ است که به لطف مشارکت بوئینگ کاهش می‌یابد. روسیه نیز اخیراً تعداد فضانوردان خود در ایستگاه بین‌المللی را از سه نفر به دو نفر کاهش داد که به‌نوبه‌ی خود باعث خالی شدن ظرفیت ایستگاه شد.

منبع زومیت
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1255
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها