ایده‌ای جدید برای استفاده بهینه از ماهواره‌های سنجشی

0 557

یک شرکت فعال در زمینهٔ سنجش از دور به نام آسترو دیجیتال (Astro Digital) در حال توسعهٔ منظومهٔ ماهواره‌ای خود و پلتفرم تحلیلی تصویربرداری مربوط به آن با ایده‌ای جدید می‌باشد. هدف نهایی این شرکت ایجاد یک منظومهٔ هوشمند است که تشخیص دهد چه مناطقی نیاز به دقت تصویربرداری بالا دارند و چه مناطقی خیر؛ و سپس به تهیه تصاویر متناسب با دقت مورد نیاز بپردازد.

به گفتهٔ برانوین آگریوس (Bronwyn Agrios) یکی از موسسان آسترو دیجیتال، این شرکت که در پارک تحقیقات و فناوری ناسا در کالیفرنیا واقع شده قصد دارد با بودجه‌های تأمین شده منظومه‌ای از ماهواره‌های کوچک تصویربرداری با دقت متوسط را توسعه دهد.
آگریوس افزود: ساخت دو ماهوارهٔ نخست از مجموعهٔ Landmapper رو به پایان است و اواخر آپریل یا اوایل می سال جاری به فضا ارسال خواهند شد. این شرکت قصد دارد 80 درصد از منظومه خود را تا پایان امسال به فضا ارسال کند که آنها را قادر به تهیهٔ تصاویر روزانه از سرتاسر جهان می‌کند. تعداد اولیه ماهواره‌ها شامل 10 ماهوارهٔ مکعبی و 20 ماهوارهٔ بزرگتر با دقت تصویربرداری بیشتر است. بودجه‌ پیش‌بینی شده برای ایجاد منظومه ماهواره‌ای و زیرساخت‌های آن معادل 16.65 میلیون دلار است. 
آسترو دیجیتال علاوه بر توسعهٔ ماهواره‌های خود، بر روی توسعهٔ یک پلتفرم تحلیلی کار می‌کند که تصاویر ماهواره‌ای را برای ارائه اطلاعات مورد نظر مشتریان صنعتی پردازش می‌کند. آگریوس یکی از مشتریان اصلی این پلتفرم تا کنون، شرکت‌های فعال در زمینه کشاورزی بوده‌اند اما این شرکت به دنبال مشتریان دیگر نیز می‌باشد.
پلتفرم نرم‌افزاری شرکت آسترودیجیتال در حال حاضر از داده‌های حاصل از ماهواره‌های لندست (Landsat) و سنتینل (Sentinel) استفاده می‌کند اما به عقیدهٔ آگریوس این شرکت نمی‌تواند تنها به اطلاعات این ماهواره‌ها متکی باشد. وی افزود: برای اینکه اطلاعات نظارتی جدید را هر هفته یا هر روز ارائه کنیم نیاز که از اطلاعات ماهواره‌های خود نیز بهره ببریم. منظومهٔ Landmapper ظرفیت داده‌های ارسال شده به پلتفرم تحلیلی آسترو دیجیتال را از چند ترابایت در روز به چند پتابایت در روز افزایش می‌دهد
همانطور که آگریوس اعلام کرده، این شرکت قصد فروش تصاویر را به صورت خام ندارد، چرا که باورد دارند دیگر بازاری برای فروش خود تصاویر وجود ندارد بلکه باید تصاویر تحلیل شده و اطلاعات حاصل از تحلیل تصاویر را به فروش رساند.
آگریوس با بیان اینکه بودجه‌های دریافتی این شرکت تاکنون، برای حداقل 12 ماه آیندهٔ فعالیت این شرکت کافی است گفت: اتحادی که در حال حاضر بین شرکت‌های تصویربرداری ماهواره‌ای به وجود آمده جالب است اما ما فعلاً قصدی برای فروش یا واگذاری این شرکت به شرکت‌های بزرگ‌تر نداریم و به دنبال تأمین بودجه برای ساخت منظومه‌ای با دقت تصویربرداری بالا در سال 2018 هستیم.

 
منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1250
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها