برنامه میلیون دلاری ناسا برای نظارت دقیق بر وضعیت آب و هوای فضا

0 646

ناسا اعلام کرد که یک آزمایش جدید برای ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) به‌منظور نظارت دقیق بر وضعیت آب‌وهوای فضا در مقیاس جهانی انتخاب کرده است.
بنابر گزارش‌ها ناسا قصد دارد ۴۲میلیون دلار برای انجام آزمایش امواج اتمسفری (AWE) و نظارت دقیق بر وضعیت آب‌وهوای فضا سرمایه‌گذاری کند.
البته انجام این عملیات تا ماه اوت سال ۲۰۲۲ به طول خواهد انجامید. آزمایشات مذکور به دانشمندان در درک و پیش‌بینی رویدادهای هواشناسی بالقوه خطرناک کمک خواهد کرد.
تغییرات آب‌و ‌هوایی فضا نتیجه تعامل بادهای خورشیدی با میدان مغناطیسی زمین است که گاهی می‌تواند سبب طوفان‌های عظیم و به خطر افتادن سلامت فضانوردان نیز بشود.
علاوه بر این طوفان‌های مغناطیسی می‌تواند سیستم‌های ناوبری را مختل کند، ارتباطات رادیویی را قطع کند، داده‌های ماهواره را باطل کند و اگر بسیار قوی باشد، باعث آسیب رساندن به دستگاه‌های الکترونیکی روی زمین و شبکه‌های برق شود.
برای به‌دست آوردن درک بهتر مکانیسم‌های آب‌وهوای فضا، آزمایش امواج اتمسفری در بیرون ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام می‌پذیرد و برای نظارت بر نوارهایی از نور که به نام “airglow” شناخته می‌شوند، مورداستفاده قرار می‌گیرند.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12520
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها