هزینه سفر به مریخ کمتر از ۵۰۰ هزار دلار خواهد شد

0 583

با اینکه فضاپیمای بین سیاره‌ای استارشیپ (Starship) اسپیس ایکس (SpaceX) هنوز زمین را ترک نکرده اما هم‌اکنون ایلان ماسک (Elon Musk) هزینه‌ تمام‌شده برای سفر به مریخ را اعلام کرده و عنوان نموده روزی این هزینه به کمتر از ۵۰۰ هزار دلار خواهد رسید.
کاربری در شبکه اجتماعی توییتر از مدیرعامل اسپیس ایکس پرسید که قیمت بلیت سفر به مریخ یا ماه با فضاپیمای استارشیپ اسپیس ایکس چقدر خواهد بود. او نیز در جواب کاربر کنجکاو توییتی منتشر کرد و اعلام کرد: «این مسئله بسیار به تیراژ بستگی خواهد داشت اما من باور دارم که هزینه رفتن به مریخ در آینده کمتر از ۵۰۰ هزار دلار می‌شود. حتی ممکن است این هزینه به ۱۰۰هزار دلار نیز برسد. (بلیت برگشت مجانی است.) این هزینه به‌قدری پایین می‌آید که بسیاری از افراد موفق حوزه‌ تکنولوژی می‌توانند خانه‌های خود را در زمین بفروشند و روزی به مریخ نقل‌مکان کنند.»
البته نیم میلیون دلار مبلغ کمی نیست اما در مقایسه با هزینه دیگر سفرهای فضایی، نرخ قابل قبولی محسوب می‌شود. برای مثال یک کاربر تنها برای تجربه‌ی حس بی‌وزنی در پروازهای هوایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) مجبور است ۲۰۰هزار دلار پرداخت کند. درحالی‌که فرد در این سفر از محدوده‌ کره زمین خارج نمی‌شود.
از سوی دیگر سپری کردن تعطیلات در ایستگاه فضایی لوکس Aurora استارت‌اپ اوریون اسپن (Orion Span) نیز ۹.۵میلیون دلار هزینه می‌برد. این استارت‌اپ سعی دارد تا سال ۲۰۲۲، ایستگاه فضایی توریستی لوکس خود را بیرون از جو زمین قرار دهد و پذیرای توریست‌های فضایی باشد.
یکی از مهم‌ترین گفته‌های ایلان ماسک در توییتش، این بود که بلیت برگشت از مریخ مجانی است. این مسئله نشان می‌دهد که او باور دارد بعید است انسانی پایش را روی سطح مریخ بگذارد و بخواهد به کره زمین بازگردد. البته هنوز سفر به مریخ هنوز در مرحله‌ ایده قرار دارد چراکه مشکلات زیادی بر سر راه تمامی شرکت‌ها از جمله اسپیس ایکس در زمینه توریسم فضایی قرارگرفته است.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12403
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها