تخمین تعداد افراد چاق از طریق عکس های ماهواره ای

0 430

محققان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، سامانه‌ای ابداع کرده‌اند که با کمک عکس‌های ماهواره‌ای تعداد افراد دارای اضافه‌وزن را در هر منطقه تخمین می‌زند.

این سامانه‌ی نرم‌افزاری که توسط محققان دانشگاه واشنگتن به رهبری آدیشا ماهارانا طراحی شده است، تصاویر ماهواره‌ای را اسکن می‌کند و با توجه به تعداد پارک‌ها، رستوران‌های فست فود و ساختمان‌های دیگر تعداد شهروندان با اضافه‌وزن را تخمین می‌زند.

محققان با استفاده از فناوری یادگیری عمیق ۱۵۰هزار عکس ماهواره‌ای باکیفیت بالا از گوگل مپ (Google map) را بررسی کردند تا الگوهای تخمین تعداد افراد دارای اضافه‌وزن را شناسایی کند.

آن‌ها در تحقیقات خود اطلاعات شش شهر آمریکایی بلویل، سیاتل، تاکوما، لس‌آنجلس، ممفیس و سن آنتونیو را بررسی کردند. محققان متوجه شدند ویژگی‌های محیطی گفته‌شده نشان‌دهنده ۶۴.۸ درصد از انواع اضافه‌وزن در شهرها بوده است.

آن‌ها این موارد را با اطلاعات پروژه cities500 مراکز کنترل و پیشگیری مقایسه کردند. این پروژه در ارتباط با اضافه‌وزن انجام‌شده بود. میزان موفقیت این روش در شهرهای مختلف، متفاوت بود.

محققان معتقدند چنین سامانه‌ای به کارشناسان کمک می‌کند ریسک‌های اضافه‌وزن را در شهرهای مختلف بررسی کنند.
آن‌ها با استفاده از این سیستم متوجه شدند ۱۹.۸ درصد ساکنان بل ویل، ۳۰.۸ درصد ساکنان تاکوما، ۲۲.۴ درصد ساکنان سیاتل، ۲۶.۷ درصد ساکنان لس‌آنجلس،۳۶.۳ درصد ساکنان ممفیس و ۳۲.۹ درصد ساکنان سن آنتونیو اضافه‌وزن داشته‌اند.

 
منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11018
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها