لهستانی‌ها ماهواره‌ساز می‌شوند

0 583

شرکت لهستانی SatRevolution
از برنامه‌هایش برای احداث اولین تاسیسات ساخت ماهواره در این کشور پرده
برداری کرد. این مرکز قرار است با همکاری شرکت های خارجی ماهواره‌های کوچک
بسازد. به گفته‌ی
SatRevolution، اولین ماهواره‌ی تجاری این شرکت با نام Swiatowid در بازار لهستان عرضه خواهد شد؛ ضمن اینکه شرکت مذکور در حال توسعه‌ی دو نانوماهواره با نام Rusalka PhoneSat می‌باشد.

رادوسلاو لاپزینسکی (Radoslaw Lapczynski) یکی از بنیانگذاران SatRevolution اذعان کرد: ما تا پایان سال 2017 حداقل به 10 میلیون دلار بودجه احتیاج داریم تا بتوانیم یک طیف سنج پرقدرت را توسعه دهیم و تاسیسات تولیدی برای ساخت ماهواره و اجزاء آن راه اندازی کنیم. وی افزود: ماهواره‌های این شرکت با توجه به عملکرد در دسته‌های مختلفی از جمله مخابراتی، تصویربرداری، طیف سنجی و تحقیقاتی قرار می گیرند.

طبق گفته‌ی لاپزینسکی، در مجموع حدودا 50 میلیون دلار هزینه نیاز خواهد بود تا SatRevolution قادر باشد کارخانه‌ای بسازد که که دارای تعدادی خط تولید و اتاق تمیز باشد. وی گفت: در مقطع کنونی در حال مذاکره با سرمابه گذاران احتمالی هستیم، همچنین امیدواریم که بتوانیم از اتحادیه اروپا نیز بودجه دریافت کنیم. نهایتا تاریخ دقیق راه اندازی این کارخانه بستگی به بودجه‌های دریافت شده دارد.

با توجه به جزییات فنی منتشر شده، ماهواره‌های سنجشی این شرکت دقت تصویربرداری بین 1 تا 5 متر را دارا خواهند بود و ماهواره‌های مخابراتی، تا یک گیگابایت بر ثانیه ظرفیت خواهند داشت. طبق برنامه‌ریزی این شرکت Swiatowid امکان بررسی تشعشعات کیهانی و تداخل الکترومغناطیسی را فراهم می کند. اندازه‌ی این ماهواره‌ی 2 کیلوگرمی 10*10*20 سانتیمتر خواهد بود. دو نانوماهواره‌ی Rusalka نیز هرکدام در حدود 0.3 کیلوگرم وزن خواهند داشت.

همکاری با صنایع فضایی آمریکایی و آلمانی

SatRevoltion همکاری را با شرکت آلمانی APworks آغاز کرده است. این شرکت که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ایرباس می باشد در زمینه‌ی چاپ سه بعدی فلز و تولید اجزاء دیگر برای ساخت نمونه اولیه ماهواره با SatRevolution همکاری می‌کند.

همچنین SatRevoltion برای قرار دادن ماهواره در مدار با شرکت آمریکایی اینتراوربیتال سیستمز (Interorbital Systems) همکاری خواهد کرد. این شرکت که در کالیفرنیا قرار دارد تا کنون فقط راکت‌های کم ارتفاع پرتاب کرده اما قرار است با راکت نپتون ساخت خود (Neptune)، کاوشگر یکی از تیم های حاضر در مسابقات ایکس پرایز را به ماه بفرستد. به گفته ی لاپزینسکی این شرکت در آینده به همکاری‌های بین‌المللی خود برای دستیابی به پرتاب مداری ادامه خواهد داد.

شرکت SatRevolution که اولین پرتاب خود را درسال 2018 انجام می دهد، مشتریان احتمالی خود را شرکت های فعال در زمینه معدنکاری فضایی، مراکز تحقیقات محیطی، سازمان های نظامی و موسسات زراعی می داند.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1089
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها