دو قرارداد هوافضایی مابین دانشگاه خواجه نصیر و روسیه منعقد شد

0 552

فرهاد یزداندوست معاون امور بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست خبری بعدازظهر امروز با اشاره به ضرورت بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها، گفت: فرایند بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها یک فرایند اجتناب‌ناپذیر است و در کشور ما نیز در چند سال اخیر دانشگاه‌ها در زمینه بین‌المللی فعال شده‌اند و معاونت‌های امور بین‌الملل نیز در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.
یزداندوست ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیر دوره‌های مشترکی را با دانشگاه‌های روسیه، هلند و فرانسه برگزار کرده‌اند و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هم اقداماتی را برای راه‌اندازی دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های خارجی آغاز کردیم. 
معاون امور بین‌الملل دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهار داشت:‌ در راستای رویکرد فعالیت‌های بین‌المللی در حال حاضر دو قرارداد همکاری قطعی در زمینه هوافضا با دانشگاه‌های روسیه داریم و اگر امکانات ما فراهم باشد و سازمان سنجش موافقت کند، در مقطع کارشناسی ارشد در این زمینه دانشجو می‌پذیریم. 
وی گفت: همچنین قراردادی با دانشگاه‌های روسیه در زمینه مهندسی مواد داریم و قراردادهایی نیز با کشور هلند منعقد کردیم و با کشورهای فرانسه و آلمان نیز در حال مذاکره هستیم.
یزداندوست با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در زمینه حضور دانشجویان نخبه و کارآمد در بحث‌های مهندسی و تخصصی حتی از دانشگاه‌های اروپایی پیش هستند، گفت: دانشگاه‌های کشورهای اروپایی تمایل بسیاری به برقراری ارتباط با دانشگاه‌های ایرانی دارند.
وی افزود: ما در دانشگاه‌ خواجه نصیر پروژه‌های پژوهشی مشترک در زمینه موضوعات روز مانند کم‌آبی در دستورکار داریم. 
در ادامه این نشست الکساندر گریبلینکف معاون امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی تکنولوژی هوایی مسکو نیز از همکار‌های این دانشگاه و دانشگاه خواجه نصیر خبر داد و گفت: من شخصاً همکاری با ایران را از سال 1994 آغاز کرده‌ام و در حال حاضر استاد همکار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هستم و وظیفه من برقراری ارتباط بین دانشگاه خواجه نصیر با دانشگاه‌های روسیه در حوزه‌های علمی و پژوهشی است.
وی با بیان اینکه نرخ رشد مقالات ایران بسیار بالاست، گفت: دانشجویان و اساتید ایرانی مقالات زیادی دارند که تعداد آن قابل توجه است و ما در زمینه علمی همکاری‌های خود را با کشور ایران و به خصوص دانشگاه خواجه نصیر افزایش می‌دهیم.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=104
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها