پاسخ مثبت دولت آمریکا برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به ایرانی‌ها

0 207

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به درخواست ایلان ماسک مبنی بر معافیت از تحریم‌های ایران جهت ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای پاسخ مثبت داد و اعلام کرد از صدور مجوز به منظور فعالیت‌های مرتبط با «آزادی اینترنت» در ایران استقبال می‌کند. بر اساس بیانیه این وزارتخانه امکان صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای به ایران وجود دارد و شرکت اسپیس‌ایکس به مجوز برای ارائه خدمات پهن باند اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران نیاز نخواهد داشت.

یک سخنگوی وزارت خزانه‌داری در بیانیه‌ای در این باره اظهار کرد: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه موسوم به اوفک (OFAC) از قبل مجوزی دارد که بر اساس آن صادرات برخی سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و خدمات مربوط به ارتباطات اینترنتی به ایران مجاز است.»

starlink-service-cost

درخواست ایلان ماسک از دولت آمریکا

پیش از این ایلان ماسک از ارائه درخواست معافیت تحریم ایرانی‌ها برای اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خبر داده بود. بنیان‌گذار شرکت اسپیس‌ایکس این موضوع را در صفحه شخصی خود در توییتر و در پاسخ به یک کاربر اعلام کرد. اینترنت استارلینک در حال حاضر بیش از ۳ هزار ماهواره فعال در مدار زمین دارد و به گفته ماسک، خدمات اینترنت ماهواره‌ای این شرکت اکنون تمامی قاره‌ها حتی قطب جنوب را پوشش می‌دهد.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69739
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها