واکنش وزیر ارتباطات به ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران

0 275

وزیر ارتباطات در واکنش به احتمال ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از سوی شرکت اسپیس‌ایکس برای ایرانی‌ها اعلام کرد طبق قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای می‌بایست قواعد اینترنتی ایران را رعایت کنند. عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات، در این باره گفت: «شورای عالی فضای مجازی برای اپراتورهایی که بخواهند به طور قانونی خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه دهند، قواعد و مقرراتی تنظیم کرده است و شرکت‌های خواهان مجوز نیز بایستی این موارد را در نظر بگیرند.»

به گفته وی، براساس قواعد بین‌المللی، اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای بایستی قواعد اینترنتی کشورها را رعایت کنند. او همچنین بعید می‌داند اسپیس‌ایکس بتواند در آینده نزدیک دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را برای ایرانی‌ها فراهم کند، زیرا پروژه اینترنت استارلینک هنوز کامل نشده است.

starlink satellite internet spacex
اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

درخواست ایلان ماسک از دولت ایالات متحده

ایلان ماسک، بنیان‌گذار اسپیس‌ایکس، اخیرا به طور رسمی خواستار معافیت از تحریم‌ها برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران شده؛ درخواستی که موافقت وزارت خزانه‌داری آمریکا را به همراه داشته است تا صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره‌ای این شرکت به ایران ممکن شود.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=69748
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها