چین اولین محموله را به ایستگاه فضایی خود فرستاد

0 105

چین با موفقت اولین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی خود با نام تیانگونگ (Tiangong) را پشت سر گذاشت و فضاپیمای حامل آن را بدون مشکل به این ایستگاه متصل کرد. در این ماموریت که توسط حامل فضایی لانگ مارچ-۷ (Long March-7) از مرکز فضایی ماهواره ونچانگ (Wenchang) چین انجام شد، فضاپیمای تیانژو-۲ (Tianzhou-2) به‌همراه آذوقه و سوخت به ماژول اصلی ایستگاه مذکور موسوم به تیان‌هه (Tianhe) در ارتفاع حدود ۳۷۰ کیلومتری زمین رسید.

با وجود اینکه تیانگونگ هم‌اکنون نیز میزبان فضانوردان است، اما حدود ۱۰ ماموریت پرتاب دیگر می‌بایست صورت گیرد تا چین بتواند توسعه این ایستگاه را تکمیل کند. از این ۱۰ پرتاب دو مورد با حامل فضایی لانگ مارچ-۵بی (Long March-5B) انجام می‌شود که بزرگترین و قدرتمندترین حامل چین است و سقوط آن به زمین اخیرا سروصدای زیادی به‌پا کرد.

ایستگاه فضایی چین در مدار لئو و در ارتفاعی بین ۳۴۰ تا ۴۵۰ کیلومتری سطح زمین قرار گرفته که مدت فعالیت آن بیش از ۱۰ سال تخمین زده شده است. ایستگاه مذکور در شرایط عادی امکان میزبانی ۳ فضانورد را دارد که در زمان جابجایی خدمه این تعداد می‌تواند به ۶ فضانورد هم برسد. سازمان ملی فضایی چین (CNSA) قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ این ایستگاه فضایی قابل سکونت و دارای چند ماژول را توسعه دهد. مطابق برنامه‌ریزی‌ها این کشور به‌منظور ساخت ایستگاه فضایی خود، طی ۲ سال ۱۲ فضانورد را به فضا خواهد فرستاد.

 

digiato ، espash

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=18097
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها