آمریکا سه ماهواره محرمانه را به مدار زمین فرستاد

0 169

شرکت آمریکایی نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) سه ماهواره محرمانه را به‌وسیله ماهواره‌بر ماینوتور ۱ (Minotaur I) برای دفتر شناسایی ملی (National Reconnaissance Office به‌اختصار NRO) ایالات متحده به فضا فرستاد. این ماموریت موسوم به NROL-111 روز سه‌شنبه ۱۵ژوئن (۲۵خرداد) ساعت ۱۳:۳۵ به‌وقت گرینویچ از پایگاه پرتاب تجاری MARS (سرواژه Mid-Atlantic Regional Spaceport) واقع در جزیره والوپس (Wallops) در ایالت ویرجینیا انجام شد.

بر اساس اطلاعات موجود، ماهواره‌های مذکور که یو‌اس‌آ ۳۱۷و۳۱۸و۳۱۹ (USA 317&318&319) نام دارند، در مدار لئو قرار گرفته‌اند و احتمال داده‌ می‌شود هدف از پرتاب آن‌ها آزمایش برخی فناوری‌ها باشد. همچنین ازآنجایی‌که ماینوتور ۱ قادر به حمل حداکثر ۵۸۰ کیلوگرم محموله به مدار لئو است، مجموع وزن ماهواره‌ها از این عدد تجاوز نمی‌کند. این عملیات ابتدا قرار بود اواخر سال ۲۰۱۸ انجام شود که تاکنون به‌تاخیر افتاده است.

ماینوتور ۱ که بر اساس موشک قاره‌پیمای مینِتمَن ۲ (Minuteman II) شرکت بوئینگ ساخته شده، یک ماهواره‌بر ۴ مرحله‌ای است که قابلیت ۵ مرحله‌ای شدن را نیز دارد. این ماهواره‌بر دارای طول کلی ۱۹.۲۱ متر و وزنی بالغ‌بر ۳۶ تن است. ماینوتور ۱ با قطر ۱.۶۷ متر اولین بار در سال ۲۰۰۰ به فضا پرتاب شد و با احتساب این ماموریت تاکنون ۱۲ عملیات را به‌انجام رسانده است که همه آن‌ها موفق بوده‌اند. از این ماهواره‌بر که جزو خانواده حامل‌های ماینوتور به‌شمار می‌رود، برای پرتاب ماهواره‌های کوچک دولت ایالات متحده استفاده می‌شود. گفتنی است ماینوتور ۱ از سال ۲۰۱۳ تابه‌امروز عملیاتی را انجام نداده بود.

 

space.skyrocket ، wikipedia ، nasaspaceflight ، space ، rocketlaunch

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17991
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها