آمریکا بیش از یک میلیارد دلار برای ماهواره‌های نظامی در مدار لئو هزینه می‌کند

0 270

دولت ایالات متحده در بودجه پیشنهادی خود برای سال مالی ۲۰۲۲ رقمی بالغ‌بر ۱.۲ میلیارد دلار برای سامانه‌های فضایی نظامی مدار لئو در نظر گرفته است. براین‌اساس، نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار از این رقم به پروژه ترنسپورت لایر (Transport Layer) اختصاص خواهد یافت. طی این پروژه پنتاگون منظومه‌ ماهواره‌ای ارتباطاتی بزرگی را ایجاد می‌کند که در نهایت بیش از ۵۰۰ ماهواره خواهد شد.

حدود ۳۰۰ میلیون دلار به آژانس دفاع موشکی (Missile Defense Agency) برای توسعه حسگرهای فضاپایه و ۴۲ میلیون دلار نیز به آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی (Defense Advanced Research Projects Agency به‌اختصار DARPA) به‌منظور استقرار ماهواره‌های آزمایشی تحت برنامه بلک‌جک (Blackjack) اختصاص می‌یابد.

هدف از پروژه بلک‌جک، ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای متشکل از ۲۰ ماهواره در مدار لئو جهت آزمایش فناوری‌های کلیدی برای برقراری ارتباطات ماهواره‌ای با سرعت بالا از این مدار و در سراسر جهان عنوان شده است؛ شبکه‌ای که وزارت دفاع ایالات متحده از آن برای ارتباطات باند پهن و همچنین اهداف دیگری مانند دفاع موشکی و ناوبری بهره خواهد برد.

آژانس‌های یادشده زیرمجموعه وزارت دفاع ایالات متحده بوده و گزارش‌های خود را به این ارگان تحویل می‌دهند. با‌این‌وجود، انتظار می‌رود بسیاری از فناوری‌هایی که آن‌ها توسعه می‌دهند درنهایت به برنامه‌های بزرگتری منتقل شوند که زیرنظر نیروی فضایی ایالات متحده (U.S. Space Force) هستند؛ نهادی که بودجه مستقل خود را دریافت می‌کند.

 

espash ، espash ، spacenews

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17888
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها