توافق شرکت دانمارکی و آژانس فضایی اروپا برای توسعه شبکه اینترنت اشیاء

0 464

شرکت گیت‌هَوس تلکام (GateHouse Telecom) به‌مرکزیت دانمارک که در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای فعالیت می‌کند، توافقی را با آژانس فضایی اروپا (ESA) به‌انجام رسانده که طی آن مجموعه قوانین و ساز و کارهای موجود شبکه فضاپایه فعلی NB-IoT توسعه خواهد یافت. NB-IoT یک شبکه اینترنت اشیاء با پهنای باند باریک است که هدف از آن فعال‌سازی و ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات و ابزار‌های مرتبط با تلفن همراه است. 

مقصود از این توافق که با حمایت سازمان علوم و آموزش عالی دانمارک (Danish Agency for Science and Higher Education) صورت گرفته، سازگار کردن شبکه فعلی NB-IoT با ماهواره‌های مدارهای لئو، ژئو و مئو است؛ امری که در صورت تحقق، ضمن گسترش پوشش شبکه‌های زمینی موجود، برقراری ارتباطات را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای مناطق دورافتاده که بدون پوشش یا دارای پوشش محدود هستند، فراهم می‌آورد و البته این ارتباطات را به‌سمت بازار 5G نیز خواهد برد.

به‌گفته پر کوچ (Per Koch)، مدیر توسعه گیت‌هَوس تلکام، امروزه اغلب خدمات ارتباطی مبتنی بر شبکه‌های زمینی هستند که تنها ۱۰ درصد از سطح زمین را دربرمی‌گیرند. وی ادامه می‌دهد: «این امر ایجاد ارتباط با دستگاه‌ها در مناطق دور افتاده، به‌عنوان مثال در قطب شمال، را غیرممکن یا بسیار پرهزینه می‌سازد؛ اما با توافق انجام‌شده می‌توان ارتباطات پایدار را در چنین مناطقی ایجاد کرد.»

منبع spacenewsfeed
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15111
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها