یوتلست در صدد تعدیل کارکنان و توقف استخدام

0 715

با کاهش درآمد و مشکلاتی که برای ماهوارۀ اخیراً پرتاب‌شدۀ شرکت مخابرات ماهواره‌ای یوتلست (Eutelsat) به وجود آمده است، این شرکت قصد دارد حدود ۱۰۰ نفر از ۱۰۰۰ نفر پرسنل خود را تعدیل کند. این شرکت پرداخت حقوق‌ها را به تعویق انداخته و فعلا تا زمان بازگشت به سوددهی، استخدام کارکنان جدید را متوقف کرده است.

ساندرین تران (Sandrine Téran) مدیر مالی یوتلست امیدوار است این برنامه با عنوان لیپ-۲ (LEAP-2) تا پایان سال مالی ۲۰۲۲ منجر به صرفه‌جویی ۲۰ الی ۲۵ میلیون دلاری برای این شرکت شود.

شرکت فرانسوی یوتلست که از سال ۲۰۱۶ بودجه مصرفی خود را از ۵۰۰ میلیون یورو به ۴۰۰ میلیون یورو کاهش داده است، در حین سرمایه‌گذاری بر مخابرات پهن‌باند، سعی در یافتن روش‌های جدید صرفه‌جویی اقتصادی دارد. تران در این باره می‌گوید: «برنامه لیپ-۲ شامل اقدامات مختلفی است. تعدیل حدود ۱۰۰ نفر از پرسنل خارج از فرانسه، توقف استخدام و اقدامات ریاضتی در یک دورۀ سه ساله در داخل فرانسه از مفاد این برنامه است.»

یوتلست همچنین ۳۲ میلیون یورو از هزینه‌های اجرایی خود را طی سه سال گذشته و در قالب برنامۀ لیپ-۱ کاهش داده بود که از هدف ۳۰ میلیون دلاری این برنامه ۲ میلیون دلار نیز بیشتر بود. به گفتۀ مدیر مالی این شرکت هدف برنامۀ لیپ-۲ ایجاد فرصتی برای تجدید نظر در سرمایه‌گذاری‌های یوتلست است.

یوتلست پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی جاری خود که از ۱ جولای شروع شده است، بین ۱.۲۸ تا ۱.۳۲ میلیارد یورو درآمد کسب کند. هرچند این هدف‌گذاری با فرض فعالیت ماهواره یوتلست ۵ وست بی (Eutelsat 5 West B) انجام شده که فعلا به دلیل مشکلاتی در آرایۀ خورشیدی متوقف شده است.

این ماهواره که در روز ۹ اکتبر به فضا پرتاب شده بود، دو هفته پس از پرتاب دچار مشکل شد. ساندرین تران می‌گوید این ماهواره به مبلغ ۱۷۳ میلیون دلار بیمه شده است و تحقیقاتی برای تشخیص امکان ادامه فعالیت آن آغاز شده است. یوتلست ۵ وست بی علاوه بر ایفای نقش جایگزین ماهوارۀ یوتلست 5 وست ای که در سال گذشته ۳۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد، میزبان یک محموله متعلق به سازمان سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای جهانی اروپا (European Global Navigation Satellite Systems Agency) نیز می‌باشد که قرار بود سالانه ۷ میلیون و مجموعا ۱۰۲ میلیون یورو درآمد نصیب این شرکت بکند.

شرکت یوتلست در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر امسال ۳۱۷.۶ میلیون یورو درآمد کسب کرده که ۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است. طبق گزارشات منتشرشده توسط این شرکت، بخش مهمی از این ضرر مربوط به کاهش ۱.۷ درصدی درآمد یوتلست از پخش گسترده می‌باشد که ۶۲% درآمد کلی این شرکت از همین خدمت به‌دست می‌آید. از لحاظ جغرافیایی ضرر پخش گسترده یوتلست به کاهش مشتریان آفریقایی و روس این شرکت مربوط می‌شود.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14290
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها