ایرباس سه ماهواره جدید برای اینمارست می‌سازد

0 709

شرکت اینمارست (INMARSAT) با بخش فضایی شرکت ایر باس (Airbus) قراردادی برای ساخت سه ماهواره جدید در باند کا یو (Ku-Band) منعقد کرده است و در نظر دارد تا سال ۲۰۲۳ تعداد ماهواره‌های موجود در شبکه خود را به عدد ۱۰ برساند و بدین ترتیب سرویس موجود را تقویت کند. انتظار می‌رود در دهه پیش رو  صنعت  کشتیرانی شاهد تغییرات جدیدی در زمینه ارتباطات باشد.

مدیر ارشد اجرایی اینمارست اظهار داشت: «قرارداد اخیر با شرکت ایرباس و سرمایه‌گذاری در ماهواره‌های جدید موجب ارایه سرویس‌های مخابراتی سبک‌تر با سرعت بیشتر می‌شود.»

این ماهواره‌ها همچنین برای چالش‌های رقابتی آینده همچون ظهور فناوری‌های جدید، وسایل نقلیه و شناورهای با سرعت بالا جوابگو خواهد بود. مدیران ایرباس اظهار داشته‌اند که این نسل جدید ماهواره‌ها را طبق برنامه‌ریزی زمانی در نیمه اول ۲۰۲۳  در مدار زمین ثابت (Geostationary orbit) قرار می‌دهند.

این ماهواره ها علاوه بر اینکه ظرفیت سرویس‌های موجود را افزایش خواهند داد٬ قابلیت این را دارند که هم با سیستم‌های جدید و هم با سیستم‌های قدیمی در باند L و FBB سازگار باشند، بنابراین شرکت های کشتیرانی نیازی نخواهند داشت تا برای سخت افزارهای جدید هزینه کنند چرا که این ماهواره های جدید با ترمینال‌های موجود نیز همخوانی دارند.

شایان ذکر است که ایرباس نسل قبلی اینمارست را در سال ۲۰۱۶ تولید و معرفی کرد که همچنان فعال و در حال سرویس دهی است و اکنون در حال ساخت و معرفی نسل ششم ماهواره‌هاست تا شبکه‌های موجود را تا سال ۲۰۲۱ ارتقاء بخشد.

منبع مانا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13216
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها