چهارمین کنفرانس بین‌المللی ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی

0 545

چهارمین کنفرانس بین‌المللی ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی در روزهای ۱۸ام تا ۲۰ام ماه ژوئن سال جاری میلادی در شهر رم ایتالیا برگزار خواهد شد. این کنفرانس میزبان محققانی از دانشگاه‌ها، مراکز فضایی و آزمایشگاه‌ها، سیاست‌گذاران، مقامات دولتی، فعالان صنعتی و دیگر نهادهای مرتبط با فضا خواهد بود و به همین جهت فضایی مناسب برای تبادل اطلاعات بین صنعت و دانشگاه محسوب می‌گردد.

موضوع اصلی این کنفرانس، شکل‌دهی آینده با آخرین پیشرفت‌ها در زمینه ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی خواهد بود. از مهمترین زیرشاخه‌های مورد بحث می‌توان به مواردی همچون زباله‌های فضایی و ماموریت‌های سرنشین‌دار به ماه و مریخ، سامانه‌های مخابراتی ماهواره‌ای، ناوبری ماهواره‌ای و سنجش از دور، شبکه‌های ماهواره‌ای و ماهواره‌های نظامی اشاره کرد.

در دوره قبلی کنفرانس بین‌المللی ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی که در سال ۲۰۱۷ در بارسلونای اسپانیا با موضوع “روندهای فعلی توسعه در فناوری فضایی جهانی و تغییرات آتی در خدمات فضاپایه” برگزار شد، شرکت‌کنندگانی از مرکز هوافضای آلمان (DLR)، آکادمی علوم روسیه (RAS)، موسسه اخترشناسی و علوم فضایی کره جنوبی (KASI)، سازمان فضایی فرانسه (CNES)، موسسه فناوری پکن (BIT) و دانشگاه صنعتی اصفهان حضور داشتند.

با توجه به گسترده بودن موضوعات مورد بحث در کنفرانس، سخنرانی‌های متعددی طی سه روز انجام خواهد گرفت که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: چالش‌های موجود در زمینه ماهواره‌های هواشناسی، استفاده از انرژی خورشیدی برای ماموریت‌های سرنشین‌دار مریخ، ناوبری و کنترل نانوماهواره‌ها، برنامه‌ریزی مسیر حرکتی ماهواره‌ها و جلوگیری از برخورد آنها، طراحی نوآورانه برای ساخت ماهواره‌های مخابراتی پربازده.

شرکت در کنفرانس بین‌المللی ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی ۲۰۱۸ فرصتی استثنایی برای تعامل با دانشمندان کلاس جهانی و متخصصین فنی در این زمینه به شمار می‌آید و بستر همکاری‌ها و شراکت‌های سودمندی را به وجود می‌آورد. فرصت شرکت و ارسال چکیده مقالات در این کنفرانس هنوز برای دانشجویان هوافضا وجود دارد و سه ژورنال علمی بین‌المللی شامل ژورنال هوانوردی و مهندسی هوافضا، ژورنال اخترشناسی و توسعه و ژورنال اخترفیزیک و فناوری هوافضا از آن پشتیبانی می‌کنند.

منبع چهارمین کنفرانس بین‌المللی ماهواره‌ها و ماموریت‌های فضایی
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6296
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها