سامانه موقعیت یابی بیدو به برنامه جهانی امداد و نجات پیوست

0 1,195

منظومه ناوبری و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای بیدو چین، به برنامه بین‌المللی جستجو و نجات کشتی‌ها و هواپیماها ، تحت عنوان « کاسپاس – سارسات» (Cospas-Sarsat) پیوست. در این برنامه جهانی چهل و چهار کشور همچون روسیه، کانادا ، آمریکا عضو هستند که در نشست اخیر آن در مونترال کانادا، چین هم به عضویت این برنامه میان انسان‌دوستانه درآمد. 

بسیاری از هواپیماها وکشتی‌ها و وسایل نقلیه دستگاه فرستنده رادیویی خاصی را حمل کرده که اطلاعات مکانی وسیله را به مجموعه ماهواره‌ای سارست در مدار LEO می‌فرستد. اما به دلیل کم ارتفاع بودن و خطا داشتن مجموعه ماهواره‌ای سارست، این روند با مشکلات جدی روبرو شد و ضرورت اجرای موقعیت‌یابی دقیق‌تر با توجه به ماجرای هواپیمای «بوئینگ» شرکت هواپیمایی مالزی که در تاریخ 8 ماه مارس 2016، در راه پرواز از کوآلالامپور به پکن ناپدید شد، بیش از پیش احساس شد.

به همین منظور چندی پس از این حادثه، برنامه کاسپاس–سارسات برای استفاده از ماهواره‌های موقعیت‌یابی جهانی در کنار مجموعه ماهواره‌های سارست مطرح شده و کشورهای قابل توجهی اعلام مشارکت در این طرح کردند و چین با پیشنهاد بکارگیری سامانه موقعیت‌یابی بیدو در این برنامه، به استقبال آن رفت.

منبع gpsdaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5451
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها