1396/10/13

سامانه موقعیت یابی بیدو به برنامه جهانی امداد و نجات پیوست

منظومه ناوبری و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای بیدو چین، به برنامه بین‌المللی جستجو و نجات کشتی‌ها و هواپیماها ، تحت عنوان « کاسپاس – سارسات» (Cospas-Sarsat) پیوست. در این برنامه جهانی چهل و چهار کشور همچون روسیه، کانادا ، آمریکا عضو هستند که در نشست اخیر آن در مونترال کانادا، چین هم به عضویت این برنامه میان...
سامانه موقعیت یابی بیدو به برنامه جهانی امداد و نجات پیوست

منظومه ناوبری و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای بیدو چین، به برنامه بین‌المللی جستجو و نجات کشتی‌ها و هواپیماها ، تحت عنوان « کاسپاس – سارسات» (Cospas-Sarsat) پیوست. در این برنامه جهانی چهل و چهار کشور همچون روسیه، کانادا ، آمریکا عضو هستند که در نشست اخیر آن در مونترال کانادا، چین هم به عضویت این برنامه میان انسان‌دوستانه درآمد. 

بسیاری از هواپیماها وکشتی‌ها و وسایل نقلیه دستگاه فرستنده رادیویی خاصی را حمل کرده که اطلاعات مکانی وسیله را به مجموعه ماهواره‌ای سارست در مدار LEO می‌فرستد. اما به دلیل کم ارتفاع بودن و خطا داشتن مجموعه ماهواره‌ای سارست، این روند با مشکلات جدی روبرو شد و ضرورت اجرای موقعیت‌یابی دقیق‌تر با توجه به ماجرای هواپیمای «بوئینگ» شرکت هواپیمایی مالزی که در تاریخ 8 ماه مارس 2016، در راه پرواز از کوآلالامپور به پکن ناپدید شد، بیش از پیش احساس شد.

به همین منظور چندی پس از این حادثه، برنامه کاسپاس–سارسات برای استفاده از ماهواره‌های موقعیت‌یابی جهانی در کنار مجموعه ماهواره‌های سارست مطرح شده و کشورهای قابل توجهی اعلام مشارکت در این طرح کردند و چین با پیشنهاد بکارگیری سامانه موقعیت‌یابی بیدو در این برنامه، به استقبال آن رفت.

سامانه موقعیت یابی بیدو به برنامه جهانی امداد و نجات پیوست
منبع: gpsdaily

خدمات و کاربردها | ناوبری فضایی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

ظرفیت نهفته بخش خصوصی در صادرات بالون‌های ارتفاع بالا منتظر توجه دولت

بالن‌های استراتوسفری امروزه به حدی توسعه یافته‌اند که در حال تبدیل شدن به رقبایی جدی برای ماهواره‌های مستقر در مدار نزدیک به زمین (LEO) می‌باشند. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی موسسات مطالعاتی بین‌المللی، خاورمیانه طی سال‌های آتی (مابین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱) به دلیل بروز پدیده‌های اجتماعی متعدد، از بیشترین رشد بازار پرنده‌های سبک‌تر از هوا در جهان برخوردار است. چنین ظرفیتی با توجه به توانمندی‌ بخش خصوصی کشور و مزایای رقابتی ویژه سازنده ایرانی از جمله قیمت بسیار پایین‌تر و طراحی بر اساس شرایط اقلیمی خاص منطقه، فرصتی طلایی را برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان کشور در این بخش فراهم آورده است. اما این فرصت تنها زمانی قابل استفاده است که بخش خصوصی نوپا اما توانمند کشور که تا کنون با وجود موانع فراوان توانسته روی پای خود بایستد مورد توجه قرار گرفته و مورد پشتیبانی قرار گیرد.