خودروی تسلای الون ماسک، عازم مریخ! / عکس

0 1,097

هنگامی‌که ایلان ماسک برنامه‌های خود را برای ماهواره‌بر فالکون اسپیس‌ ایکس(Falcon SpaceX) اعلام کرد، قول داد که خودروی تسلا “Roadster” آلبالویی خود را درحالی‌که آهنگ اودیسه فضایی از “دیوید بوئی” در حال پخش است، به فضا بفرستد تا در مدار مریخ بچرخد. در حال حاضر ایلان ماسک هفت عکس منتشر کرده که نشان می‌دهد این خودرو در حال آماده‌سازی برای پرتاب و قرارگیری در مدار مریخ است.

ایلان ماسک با انتشار این عکس‌ها در حساب کاربری اینستاگرام خود به همه یادآوری می‌کند که پروازهای آزمایشی معمولاً حاوی توده‌هایی به شکل بلوک‌های بتنی یا فولادی برای آزمایش ظرفیت بار هستند.


در عوض، ماسک تصمیم گرفت خودروی خود را به مدار بیضوی دور خورشید بفرستد که به گفته وی این سفر یک میلیارد سال طول خواهد کشید که البته کمی اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد.

ماسک زیر عکس‌ها نوشته: «یک ماشین سرخ برای پرواز آزمایشی موشک‌های جدید به سیاره سرخ که معمولاً شامل توده‌های شبیه‌ساز در قالب بلوک‌های بتنی یا فولادی هستند. این خیلی خسته‌کننده بود و هر چیزی که خسته‌کننده باشد، وحشتناک است، به‌خصوص شرکت‌ها. بنابراین ما تصمیم گرفتیم چیزی غیرمعمولی را ارسال کنیم. این سفر شامل یک تسلا رود استر اصلی، آهنگ اودیسه فضایی و یک میلیارد سال گردش در مدار مریخ خواهد بود.»

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5385
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها