بیش از ۷۵ درصد زباله‌های فضایی اجسام ناشناخته هستند

0 282

طبق نتایج یک پژوهش، زباله‌های فضایی در مدار زمین با دقت ردیابی نمی‌شوند و بسیاری از آن‌ها اجسام ناشناخته‌ای هستند که می‌توانند در آینده برای ما دردسر ایجاد کنند. این مطالعه درباره زباله‌های فضایی در ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری زمین به‌عنوان بخشی از برنامه دبری‌واچ (DebrisWatch) میان دانشگاه وارویک (University of Warwick) و آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی (Defence Science and Technology Laboratory به‌اختصار Dstl) بریتانیا صورت گرفته است. دبری‌واچ یک برنامه رصد زباله‌های فضایی با انعکاس نور کم در مدار ژئو می‌باشد.

محققان در این پژوهش تکه‌های کوچک زباله‌هایی که نور کمی را منعکس می‌کنند، رصد کردند. تصاویر این زباله‌ها با استفاده از تلسکوپ نیوتون در اسپانیا ثبت شد و با استفاده از نرم افزار شناسایی و دسته‌بندی گردید. با بررسی نور منعکس‌شده از اجسام، دانشمندان توانستند اندازه، شکل و برخی دیگر از ویژگی‌های آن‌ها را تشخیص دهند. حدود ۹۵ درصد زباله‌ها ابعادی نزدیک به ۱ متر دارند؛ امری که نظارت بر آن‌ها دشوار می‌کند. در پژوهش مذکور با بررسی تمام زباله‌های مشاهده‌شده، مشخص شد که بیش از ۷۵ درصد آن‌ها ناشناخته هستند.

با توجه به چنین نتیجه‌ای، تیم این مطالعه خواستار بررسی‌های بیشتری در آینده شده که می‌تواند به دانشمندان در شناسایی زباله‌های فضایی و همچنین توسعه الگوریتم‌های مورد استفاده برای تحلیل آن‌ها کمک ‌کند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15837
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها