تردید مقامات آمریکایی درباره قابلیت‌های ماهواره‌های اینترنتی اسپیس‌ایکس

0 432

کمیسیون ارتباطات فدرال (Federal Communications Commission) آمریکا در گزارشی درباره توانایی شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) در فراهم آوردن اینترنت ماهواره‌ای با تأخیر کمتر از ۱۰۰ میلیونم ثانیه ابراز تردید کرده است. این امر می‌تواند به‌معنای کاهش شانس اسپیس‌ایکس در مزایده ارائه بودجه ۱۶ میلیارد دلاری دولت فدرال جهت پشتیبانی از پهنای باند در مناطق حومه‌ای باشد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ضمن اذعان به مزایای ماهواره‌های اینترنتی استارلینک (Starlink) اسپیس‌ایکس و سایر ماهواره‌های مدار لئو نسبت به ماهواره‌های مدار ژئو که در ارتفاعی بسیار بالاتر از زمین قرار دارند، عنوان می‌کند هنوز در مورد اینکه فقط ارتفاع‌های مداری بر چنین تأخیری مؤثرند تردید‌هایی وجود دارد. این کمیسیون مدعی است عوامل دیگری مانند پردازش و روتینگ (مسیریابی) نیز می‌توانند بر این تأخیر اثرگذار باشند.

اسپیس‌ایکس البته معتقد است تردیدهای کمیسیون ارتباطات فدرال بی‌اساس بوده و استارلینک در بدبینانه‌ترین حالت هم می‌تواند اینترنتی با تأخیر کمتر از ۱۰۰ میلیونوم ثانیه ارائه دهد. این شرکت ادعا می‌کند قادر است از ارتفاع ۳۳۵ تا ۳۵۴ مایلی از زمین (در مقایسه با ارتفاع بیش از ۲۱ هزار مایلی ماهواره‌های مدار ژئو) اینترنت را با تأخیر کمتر از ۲۰ میلیونم ثانیه هم فراهم کند که مشابه همین شاخص در اینترنت کابلی است.


در حال حاضر اسپیس‌ایکس ۵۴۰ ماهواره اینترنتی در مدار زمین دارد، اما هنوز شرکتی مشتری خدمات آن نشده است. اسپیس‌ایکس حدوداً یک ماه فرصت دارد تا درخواست خود را برای شرکت در مزایده بودجه ثبت کند و در واقع در این یک ماه می‌بایست تردیدهای مقامات کمیسیون ارتباطات فدرال را نیز برطرف نماید تا شانس بیشتری در مزایده پیش‌رو داشته باشد.

منبع engadget
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15394
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها