وبینار تخصصی «دات راینکس» با تمرکز بر حوزه ناوبری فضایی و موقعیت‌یابی برگزار می‌شود

0 355

وبینار تخصصی «دات راینکس» با همکاری سازمان فضایی ایران و سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی برگزار می‌شود. این وبینار تخصصی سه روزه در تاریخ‌ ۱۰ تا ۱۲خرداد و با تمرکز بر حوزه ناوبری فضایی و موقعیت‌یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور برگزار خواهد شد.


سحر بنکدارپور، دبیرکل سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی، با یادآوری اینکه سال گذشته برگزاری همایش و نمایشگاه دات راینکس به‌دلیل ویروس کرونا لغو شد، گفت: «دات راینکس قرار بود با همکاری سازمان فضایی ایران در ۵اسفند۹۸ در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.»

وی با بیان اینکه استقبال مشارکت‌کنندگان، سندیکا و سازمان فضایی را مجاب کرد به‌جای لغو کامل رویداد، بستر برگزاری آن را تغییر دهند، اظهار کرد: «پیگیری و برنامه‌ریزی برای برگزاری دات راینکس از پاییز۹۸ به‌صورت مداوم آغاز شد و ازآنجایی‌که دات راینکس در آستانه برگزاری لغو گردید، تقریباً همه اقدامات مقدماتی آن انجام شده بود. از سوی دیگر، استقبال شرکت‌کنندگان نیز ما را مجاب کرد تا در سال جدید بستر جدیدی برای برگزاری آن در نظر بگیریم.»


به‌گفته بنکدارپور، تمامی رویدادهای جانبی از جمله ارائه ایده‌ها، جلسات B2B، معرفی شرکت‌های فعال در حوزه ناوبری به‌صورت پخش زنده در برنامه اینستاگرام، اعلام نیازهای دستگاه‌های دولتی، بررسی کلان پروژه‌های ناوبری و سایر موارد به‌صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی افزود: «برخی از این برنامه‌ها هم‌اکنون آغاز شده و در حال انجام هستند. برای مثال دو روز در هفته شرکت‌ها به‌صورت زنده در صفحه اینستاگرام شرکت مجری (کاریز اعتماد) به معرفی خود می‌پردازند که با استقبال مخاطبان روبرو شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مدیران عامل شرکت‌ها، محصولات و خدماتشان به‌طور مستقیم آشنا شوند و سؤالات خود را بپرسند.»


بنکدارپور با اشاره به اینکه نیازهای فناورانه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی شده است، عنوان کرد: «سال گذشته لیست کامل این نیازها از حدود ۲۰ دستگاه مختلف مانند ستاد مبارزه با مواد مخدر، شرکت ملی پست، گروه مپنا، سازمان راهداری، سازمان فاوای شهرداری، سازمان نقشه‌برداری، ثبت‌اسناد و املاک، سازمان مدیریت اکتشاف نفت و برخی دستگاه‌های دیگر جمع‌آوری و در سایت دات راینکس منتشر و به اطلاع شرکت‌ها رسانده شد. شرکت‌های بخش خصوصی فعال در این حوزه می‌توانند بر مبنای توانمندی‌هایشان در بستر دات راینکس به این نیازها پاسخ دهند.»

دبیرکل سندیکای شناسایی و مکان‌یابی رادیویی افزود: «همچنین فراخوانی منتشر شده تا شرکت‌هایی که تمایل به برگزاری جلسات B2B با مدیران دستگاه یا نهاد دولتی دارند درخواست خود را اعلام کنند. سپس هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا طی یک جلسه مجازی این ارتباط برقرار شود.»


بنکدارپور از بحث و تبادل‌نظر درباره پروژه‌های کلان ناوبری خبر داد و گفت: «یکی از بخش‌های ویژه‌ای که در دو روز نخست وبینار در نظر گرفته ‌شده، بررسی پروژه‌های کلان ناوبری مانند سپهتن و سیپاد است که نظرات و دیدگاه‌های مختلفی پیرامون آن‌ها در بخش خصوصی و دستگاه‌های متولی وجود دارد و تلاش می‌کنیم در این فرصت زوایا و روش‌های مختلف اجرای آن را بررسی کرده و نقاط مثبت و منفی آن را گوشزد کنیم.»

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت dotrinex.ir مراجعه کنید.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15218
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها