ادامه برنامه سنجش از دور مشترک چین و برزیل با پرتاب یک ماهواره

0 379

شرکت علوم و فناوری‌های هوافضای چین (China Aerospace Science and Technology Corporation) با پرتاب یک ماهواره سنجش‌ازدور مشترک میان چین و برزیل به نام CBERS-4A فاز چهارم برنامه سنجش از دور CBERS را تکمیل کرد. CBERS مخفف عبارت China Brazil Earth Resources Satellite به‌معنای ماهواره منابع زمینی چین و برزیل است.


این ماهواره قسمت دوم از فاز چهارم برنامه سنجش از دور CBERS محسوب می‌شود. پس از موفقیت فاز اول و دوم این برنامه، مرکز داده‌ها و کاربردهای ماهواره‌ای چین (China Centre for Resources Satellite Data and Application) و مؤسسه ملی تحقیقات فضایی (National Institute of Space Research) برزیل تصمیم گرفتند فازهای سوم و چهارم برنامه مذکور را به صورت شراکتی و با سهمی کاملاً برابر آغاز نمایند.


فازهای سوم و چهارم CBERS شامل سه ماهواره سنجش از دور با ۱۹۸۰ کیلوگرم وزن و مجهز به چندین سنجشگر پیشرفته هستند. این سنجشگرها شامل یک سنجشگر نوری چند طیفی، یک سنجشگر نوری میدان دید گسترده و یک اسکنر با وضوح متوسط می‌شوند. قرار بود هر سه ماهواره در مدار لئو و ارتفاع ۷۷۳ کیلومتری قرار بگیرند اما پرتاب ماهواره CBERS-3 که فاز سوم این برنامه به‌شمار می‌رفت با شکست مواجه گردید. هم‌اکنون دو ماهواره CBERS-4 و CBERS-4A که فاز چهارم این برنامه هستند در حال انجام مأموریت می‌باشند. 


پرتاب ماهواره CBERS-4A که آخرین ماهواره این برنامه است روز جمعه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) ساعت ۱۱:۲۱ به وقت محلی (۶:۵۱ به وقت ایران) از پایگاه پرتاب تای‌یوآن (Taiyuan) و توسط ماهواره‌بر لانگ‌مارچ-۴بی انجام گرفت. 

منبع RocketLaunch.Live
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14520
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها