پشتیبانی مالی آژانس فضایی انگلستان از پرتاب ماهواره‌های کوچک

0 652

آژانس فضایی انگلستان (UK Space Agency) مبلغ ۷.۳۵ میلیون پوند به شرکت انگلیسی ویرجین اوربیت (Virgin Orbit UK Limited) که زیرمجموعه شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) واقع در کالیفرنیای آمریکا است، اعطا خواهد کرد تا بتواند پرتاب افقی ماهواره‌های کوچک را در فرودگاه نیوکوئی کورنوال (Newquay Cornwall Airport) این کشور انجام دهد.

این بودجه به توسعه تجهیزات پیشرفته پشتیبانی زمینی و انجام مأموریت‌ها کمک خواهد کرد. بودجه مذکور همچنین این شرکت را در انجام اولین پرتاب ماهواره از سایت اسپیس‌پورت کورنوال Spaceport Cornwall یاری خواهد نمود. ویرجین اوربیت قصد دارد ماهواره‌بر لانچروان (LauncherOne) خود را از فرودگاه نیوکوئی کورنوال با استفاده از یک جت بوئینگ ۷۴۷ (Boeing 747) به آسمان بفرستد. این کار با نصب لانچروان بر بال این هواپیما و استفاده از آن برای پرتاب ماهواره‌ها به فضا انجام می‌گیرد. لانچروان با طول ۲۱ متر قادر به حمل بارهای کوچک به اندازه یک قرص نان تا یک یخچال می‌باشد. گفتنی است فعالیت‌های مرتبط با پرتاب‌های این شرکت به جذب فرصت‌های جدید تجاری و سرمایه‌گذاری منتج خواهد شد.

کریس اسکیدمور (Chris Skidmore)٬ وزیر علوم انگلستان٬ دراین‌باره اظهار داشت: «ما می‌خواهیم انگلستان اولین کشوری در اروپا باشد که برای فعالیت‌های شرکت‌های ماهواره‌ای کوچک٬ مسیری روشن ترسیم می‌نماید. از این رو، در حال توسعه زیرساخت‌هایی هستیم تا شرایط را برای پرتاب فضاپیماها به منظور استقرار ماهواره‌ در فضا فراهم سازیم؛ قابلیتی کلیدی و مهم که انگلستان در حال حاضر فاقد آن است.»

 
منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14335
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها