رشد سریع بازار مخابرات ماهواره‌ای اپتیکال

0 875

بر اساس گزارش تحلیلی جدیدی که توسط موسسه تحقیقاتی ترنسپرنسی (Transparency Market Research) منتشر شده است، بازار جهانی مخابرات ماهواره‌ای اپتیکال تا سال ۲۰۲۷ به ارزش کلی ۴۲۳۸.۷ میلیون دلار خواهد رسید. دلیل این رشد قابل توجه افزایش نیاز به نرخ انتقال داده بالا توسط اپراتورهای ماهواره‌ای برای ارسال داده ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا و ماهواره‌های مخابراتی پربازده (HTS) می‌باشد. بر اساس گزارش منتشرشده، طی بازه ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۷ نرخ رشد سالانه این بازار حدودا ۳۱.۵ درصد خواهد بود و بیش‌ترین میزان رشد به ترتیب در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا اقیانوسیه رخ خواهد داد.

دولت‌های کشورهای مختلف در حال سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های مخابرات ماهواره‌ای اپتیکال هستند تا به بالا رفتن نرخ انتقال داده کمک کنند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸ ناسا با شرکت بریج ست (BridgeSat Inc.) برای توسعه سامانه مخابراتی اپتیکال فضایی قراردادی منعقد کرد. به طور مشابه، سازمان فضایی اروپا (ESA) نیز اپراتوری یک سرویس رله مخابراتی اپتیکال با نام اختصاری EDRS را بر عهده دارد. این سامانه با هزینه ای در حدود ۵۰۰ میلیون یورو توسعه داده شده است و با استفاده از تکنولوژی لیزر، بیش از ۵۰ ترابایت ﺩﺍﺩﻩ را رله خواهد کرد. سازمان فضایی اروپا ۵ ماهواره سنجشی برای برنامه کوپرنیک (Copernicus) به مدار LEO فرستاده است که برای انتقال داده از مخابرات اپتیکال استفاده می‌کنند. علاوه بر این مزایای دیگری از جمله پهنای باند گسترده، انحراف حداقلی پرتوها، نیاز کمتر به توان و جرم، جهت‌پذیری بالای پرتوها و امنیت بالای انتقال داده دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ارتباطات نسل پنجم تبدیل می‌کند.

بازار مخابرات ماهواره‌ای اپتیکال بر اساس قطعات، کاربردها، و نواحی جغرافیایی تقسیم‌بندی می‌شود. از لحاظ قطعات، این بازار شامل بخش‌هایی از جمله فرستنده، گیرنده، تعدیل‌کننده، تفکیک‌کننده و… می‌باشد. طبق گزارش موسسه ترنسپرنسی بخش فرستنده‌ها بیش‌ترین سهم را در بازار دارد و برتری خود را در بازه مورد بررسی نیز حفظ خواهد کرد. افزایش نیاز به انتقال سریع داده از ماهواره به زمین یکی از عوامل اصلی رشد بازار فرستنده‌ها می‌باشد. نیاز به نرخ‌های بالای انتقال داده باعث نیاز به تحقیق و توسعه پیوسته در زمینه قطعات مخابراتی اپتیکال ماهواره‌ای شده است. همچنین بر اساس این گزارش در بین کاربردها به دلیل نیاز سازمان‌های دولتی و نظامی به مخابرات لحظه‌ای و سریع، کاربردهای نظارتی و امنیتی بیش‌ترین سهم را در بازار دارند. برای دریافت گزارش بازار مخابرات ماهواره‌ای اپتیکال می‌توانید به این آدرس مراجعه نمایید.

منبع arapidnewsnetwork
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13996
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها