شرکت لوکزامبورگی در صدد تهیه دومین گروه از ماهواره‌های خود

0 629

شرکت لوکزامبورگی کلئوس اسپیس (.Kleos Space S.A)، فعال در زمینه ارائه داده‌های شناسایی فرکانس رادیویی، اعلام کرده که وارد یک تفاهمنامه سرمایه‌گذاری به ارزش ۱.۸۳ میلیون یورو شده است که به صورت اوراق بهادار تضمین شده صادر می‌شود. به گفته اندی بویر (Andy Bowyer) مدیرعامل این شرکت، این سرمایه‌گذاری با هدف شتاب بخشیدن به توسعه مشاغل و فعالیت‌های درآمدزا انجام گرفته است.

کلئوس اسپیس اکنون می‌تواند تدارکات در جهت تهیه دومین گروه از ماهواره‌‌های خود را آغاز کند؛ ماهواره‌هایی که پرتاب آن‌ها طی ماه‌های آینده و در سال ۲۰۲۰ صورت خواهد گرفت. دومین مجموعه از ماهواره‌ها قادر به جمع‌آوری داده‌های بیشتر و در نتیجه محصولی بهتر و با ارزش بالاتر برای مشتریان خواهد بود.

اولین اوراق بهادار قابل تبدیل دارای ارزش کلی معادل ۱.۳۵ میلیون یورو خواهد بود که با تخفیف در قیمت به مبلغ ۱.۲۲ میلیون یورو می‌رسد. اوراق بهادار اول در هر دوره شش ماهه ۱۰٪ نرخ بهره خواهد داشت.

این مأموریت ماهواره‌ای موسوم به اسکاتینگ (Scouting Mission) پایه و اساس منظومه ماهواره‌ای را تشکیل می‌دهد که با ارائه تصاویری از فعالیت‌های مخفی، توانایی اطلاعاتی نهادهای دولتی و تجاری را بالا می‌برد. اولین مأموریت اسکاتینگ از ۴ نانوماهواره ساخت شرکت دانمارکی گام‌اسپیس (GomSpace) تشکیل شده است که ابعاد هرکدام به اندازه یک جعبه کفش است. این ماهواره‌ها با نام KSM 1, 2, 3, 4 به ابعاد 6U توان مورد نیاز خود را از سلول‌های خورشیدی و باتری‌ها تأمین می‌نمایند.

منبع spacedaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13810
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها