اسپیس‌ایکس امکانات جدیدی را جهت پرتاب نسل جدید حامل‌های فضایی خود ایجاد می‌کند

0 678

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) قصد دارد امکانات و تاسیساتی را در مقر پرتاب 39A مرکز فضایی جان اف کندی (John F. Kennedy Space Center) ایجاد نماید. هدف از این تصمیم تدارک شرایط لازم جهت پرتاب و فرود نسل بعدی پرتابگرهای این شرکت است. این مقر در حال حاضر محلی برای پرتاب حامل‌های فضایی فالکون ۹ (Falcon 9) و فالکون هوی (Falcon Heavy) به شمار می‌آید.

امکانات و تاسیسات جدید تا ۲۴ پرتاب حامل‌های فضایی استارشیپ (Starship) و سوپر هوی (Super Heavy) را در سال پشتیبانی خواهد کرد. در نتیجه با توجه به قابلیت‌های ایجاد شده بیشتر در پرتاب، حامل‌های فضایی مذکور قادر به حمل محموله‌های سنگین‌تری بوده و نوسانات کلی پرتاب در مقایسه با فالکون ۹ و فالکون هوی نیز کاهش خواهد یافت.

طبق طرح اسپیس‌ایکس، ساخت یک سکوی پرتاب در نزدیکی نمونه موجود آن که برای فالکون ۹ و فالکون هوی استفاده می‌شود، در دستور کار قرار دارد. تغییرات در محل مذکور همچنین شامل یک محوطه مخزن برای سوخت متان مورد نیاز موتورهای رپتور (Raptor engine) خواهد شد؛ از این موتورها جهت به حرکت درآوردن استارشیپ و سوپر هوی استفاده می‌گردد.

مقر پرتاب 39A بهترین ترکیب از تاسیسات در دسترس، پیشرفت‌های موجود، دوری از مراکز جمعیتی و زاویه پرتاب مشخص را جهت به حداکثر رساندن امنیت عملیات پرتاب فراهم می‌آورد. این مقر که توسط سازمان ناسا (NASA) و جهت پشتیبانی از اولین ماموریت‌های سفر انسان به ماه طراحی شده، یکی از بهترین محل‌های پرتاب حامل‌های فضایی در جهان به شمار می‌آید که از زیرساخت‌های لازم جهت پشتیبانی طیف گسترده‌ای از ماموریت‌های فضایی برخوردار است.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13640
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها