دولت روسیه به فضانوردان و گروه نجات جایزه می دهد

0 286

سیروس برزو: ولادیمیراوستیمنکو (Vladimir Ostimenko)، رئیس بخش مطبوعاتی سازمان فضایی روسیه (Roscosmos)، اعلام کرد که این سازمان در نظر دارد به کلیه اعضای تیم نجات که در جریان حادثه سایوز با جدیت و فوریت وارد عمل شدند و خود را به محل فرود رساندند جوایز و احتمالا مدال‌هایی اهدا کند. وی همچنین از اهدای مدال به فضانوردان به خاطر شجاعت و حفظ خونسردی در لحظه‌های بحرانی خبر داد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: «افراد گروه نجات بلافاصله بعد از اطلاع از حادثه بازگشت اضطراری فضانوردان وارد عمل شدند و خوشبختانه در مدت کوتاهی خود را به محل فرود رساندند. به همین دلیل شایسته تقدیر هستند.فهرستی در حال تهیه است که بر اساس آن جوایز و هدایا داده شود. »
لازم به ذکر است که در گذشته چند بار اتفاق افتاد که سفینه در نقطه پیش‌بینی نشده فرود آمده و فضانوردان چندین ساعت در انتظار گروه نجات مانده بودند. از جمله در حادثه مشابهی در سال ۱۹۷۵ که به دلیل نقص حامل فضایی، سامانه نجات سفینه سایوز-۱۸آ را به زمین بازگرداند، فضانوردان دو شبانه روز سرگردان بودند تا بالاخره گروه تجسس آن‌ها را یافتند اما در حادثه اخیر تنها حدود دو ساعت بعد از فرود، نخستین افراد گروه نجات  توانستند خود را به محل برسانند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=11467
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها