اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای گوشی‌های عادی سراسر جهان فعال می‌شود

4 10,312

شرکت اسپیس‌ایکس از سال ۲۰۲۵ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان قرار می‌دهد. البته پیش از آن و از سال ۲۰۲۴ امکان ارسال پیامک برای کاربران فراهم می‌شود.

با این خدمت که دایرکت تو سل (Direct to Cell) نام دارد کاربران تمام گوشی‌های LTE (سرواژه Long Term Evolution) در سراسر جهان دسترسی یکپارچه به متن، صدا (تماس صوتی) و دیتا یا اینترنت خواهند داشت. بدین ترتیب کاربران می‌توانند در مناطق مختلف از خشکی گرفته تا دریا به شبکه استارلینک (Starlink) وصل شوند و از آن استفاده کنند. Direct to Cell همچنین به دستگاه‌های اینترنت اشیا با استانداردهای رایج LTE هم متصل می‌شود.

LTE که با 4G LTE نیز از آن یاد می‌شود، برای نوع خاصی از اینترنت 4G استفاده می‌شود و تجربه‌ای سریع‌تر از اینترنت موبایل را ارائه می‌دهد. برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی‌های LTE و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نخواهد بود و حتی به اپلیکیشن مخصوصی هم نیاز نخواهید داشت.

استارلینک در گوشی‌های LTE

ماهواره‌های استارلینک با قابلیت Direct to Cell، از یک مودم پیشرفته eNodeB بهره می‌برند که شبیه یک برج تلفن همراه در فضا است و امکان ادغام شبکه مشابه رومینگ استاندارد را فراهم می‌کند. این خدمت ارتباط در مناطق دورافتاده را هم ممکن خواهد کرد.

استارلینک در گوشی‌های LTE
استارلینک در گوشی‌های LTE

به گفته اسپیس‌ایکس، ماهواره‌های دارای قابلیت Direct to Cell ابتدا توسط حامل‌های فضایی فالکون-۹ (Falcon-9) اسپیس‌ایکس روانه فضا می‌شوند و در ادامه استارشیپ (Starship) اسپیس‌ایکس چنین وظیفه‌ای را بر عهده می‌گیرد. این ماهواره‌ها در مدار بلافاصله از طریق لیزر به منظومه ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند تا پوشش جهانی فراهم کنند.

اگرچه استارلینک با این خدمت می‌تواند اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی های عادی بیاورد، اما به‌ صورت قانونی باید در کشورها با اپراتورها همکاری کند. برای مثال این خدمت در ایالات‌ متحده با همکاری شرکت آمریکایی تی-موبایل (T-Mobile) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

منبع digiato zoomit
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=76002
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین نیازمند
حسین نیازمند
6 ماه قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

آز همه مهمتر فقط ایران واجب است متشکرم

Ahmad
Ahmad
6 ماه قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

الحمدلله

شاهین
شاهین
6 ماه قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

عالیه

ایمان
ایمان
6 ماه قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

کشورهای مثل ژاپن و کره و امارت و قطر و الی آخر با اینترنت فایو جی و قوی که دارن مردمشان احتیاج با اینها ندارن میمونه کشورهای مثل ما که شدیداً فیلترینگه ما همون مشتری های هستیم که اسپیس ایکس رو اشتراکمون حساب باز کرده و مطمئنا احتیاج به هیچ اجازه ای ندارد. پس خودتون فیلترینگ رو کنار بزارید قبل اینکه مردم کنارتون بزارن.