برگزاری دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی با حمایت بخش خصوصی

0 1,385

دومین کنفرانس ملی مهندسی فناوری اطلاعات مکانی صبح امروز  چهارشنبه ۲۹ دی ماه در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برگزار شد. طی این کنفرانس  که با حمایت موسسه خصوصی سنجش از دور بصیر و جمعی دیگر از نهادهای دولتی مرتبط برگزار گردید، ۱۵۲ مقاله در موضوعات مختلف از جمله  تصمیم گیری و برنامه‌ریزی مکانی، فناوری‌ها و کاربردهای نوین GIS، هوش محاسباتی و مدل‌سازی مشارکتی و داوطلبانه، ژئودزی ماهواره‌ای و کاربردهای آن در پایش‌های محیطی، ژئودینامیک و رفتارسنجی سازه‌ها و هیدروگرافی و ارتفاع‌سنجی ماهواره‌ای ارائه شد.  همچنین به گفته محمد کریمی، دبیر اجرایی این کنفرانس،  سنجش از راه دور ابر طیفی و چند طیفی و کاربردهای آن در علوم زمین، روش‌های نوین استخراج و اطلاعات از داده‌های راداری و پردازش و استخراج اطلاعات از داده‌های لیزر اسکنر از دیگر موضوعات مطرح در این کنفرانس بودند. همچنین برگزاری  ۵ کارگاه آموزشی از دیگر برنامه‌هایی بود که شرکت کنندگان از آنها بهره بردند.
دنیل پرسین (Daniele Perissin) از دانشگاه پردوی آمریکا،  رابرت هینکلمن (Robert Heinkelmann) از موسسه تحقیقاتی GFZ آلمان ،  کریستف کلارامونت (Christophe Claramunt) از آکادمی دریایی فرانسه و نیکلاس بغدادی (Nicolas Baghdadi) مدیر  بخش تحقیقات  Irstea  از فرانسه چهار استاد برجسته بین المللی بودند که سخنرانی‌های کلیدی خود را در این کنفرانس ارائه کردند.  
 طی مراسم آغازین این کنفرانس از خدمات موسسه سنجش از دور بصیر به عنوان یکی از پیشگامان  عرصه ژئوماتیک در کشور و تنها عضو ایرانی جامعه بین المللی فتوگرامتری و سنجش از دور (ISPRS) تقدیر به عمل آمد.  سید یاسر محسنی، مدیرعامل این موسسه در سخنرانی خود ضمن تاکید بر اهمیت موضوع ژئوماتیک در برنامه ریزی‌های ملی و محلی و نقش پر رنگ این دانش در توسعه پایدار کشور از آمادگی موسسه سنجش از دور بصیر برای همکاری با محققین و پژوهشگران این حوزه خبر داد.

علاوه بر این منوچهر منطقی نیز از دیگر سخنرانان مراسم آغازین بود که طی صحبتهای خود از ارسال قریب الوقوع ماهواره سنجش از دور بومی با قدرت تفکیک مکانی ۲۵ متر خبر داد وی همچنین اعلام کرد سند ۱۰ ساله دوم فضایی کشور تدوین شده اما تاکنون به تصویب شورای عالی فضایی نرسیده است؛ ولی اجرای آن را در دستور کار قرار دارد.
 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=742
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها