کار پژوهشگاه، تولید علم و تکنولوژی است نه تبلیغات
راهبرد ایجاد آزمایشگاه فضایی کاربردی به منظور بهرهگیری از فضا در جهت نیاز تحقیقاتی کشور، با امضای توافقنامه بین دو وزیر دولت اصلاحات شروع شده و طی ١٠سال، مسیر خوبی را طی کرده بود و در میانه راه بلوغ کاربردی خود بود که توسط دولت گذشته از بین رفت و از سال٨٩ تا سال٩٢ دستاوردهای ١٠ساله این راهبرد، در قالب اعزام فضانورد تبلیغ شد و در پرتابهای این چهار سال، یک متر به ارتفاع و تکنولوژیهای ١٠ساله اضافه نشد و از نظر تکنولوژی و تغییر شرایط محیطی نیز پیشرفت محسوسی ایجاد نشد و فقط با تبلیغات، بودجههای کلانی اخذ و این بودجهها در اهداف دیگر هزینه شد و تنها قدم مثبت، ساخت ماکاپ کپسول اعزام فضانورد در سال٩٣ با هندسه مخروطی اعزام انسان و رونمایی از آن در نمایشگاه بود. حال با تدبیر دولت و اصلاح ساختار و احیای پژوهشگاه هوافضای سابق، امید آن میرود راهبرد گذشته نیز احیا شده و پژوهشگاه به مسیر تولید علم و تکنولوژی کاربردی بازگردد.