ارائه تکنولوژی جدید ماهواره‎های مکعبی توسط دانشگاه نوشیروانی بابل

0 599

محسن بهرامی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه مشکلات بخشی از زندگی است، اظهار کرد: با وجود مشکلات زیادی که درکشور داریم اما رشد علمی در سه سال گذشته بسیار بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه در گذشته و در ارزیابی‌های بینالمللی، ایران در آمارها نبود اما امروز هستیم و رشد کردیم، افزود: در طول سال‌های پس از انقلاب، تنها در چند سال اخیر صادرات دانش‌بنیان داشتیم و این رقم در دولت یازدهم به 120 میلیون دلار رسیده است؛ رشدی که در چهار سال اخیر قابل توجه است.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به تغییر نوع نگاه به بهداشت در دولت فعلی گفت: نوع متفاوتی از بیمه‌ها نیز در کشور ایجاد شده است، افراد کم‌درآمد زیر پوشش بیمه قرار گرفتند، 2 هزار و 500 خانه بهداشت جدید احداث و بیمه‌های جدید اضافه شده است.

این مسؤول بیان کرد: شرایط ایران در صحنه بین‌المللی تغییر کرده و امروز در بسیاری از مسایل منطقه‌ای مجبور هستند ایران را وارد معادلات کنند، زیرا ایران در معادلات قدرت منطقه، جایگاه خود را پیدا کرده است و در این زمینه البته درایت و تدبیر رهبری قابل توجه است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه روابط متوازن با تمامی کشورهای دنیا برقرار شده و دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است، خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری ارتباطات و فناوری اطلاعات، 4 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه‌گذاری داشتیم.

بهرامی ادامه داد: حجم شبکه زیرساختی ارتباطات، 6 برابر شده و تمام مراکز استانی و شهرها با فیبر نوری به یکدیگر متصل شدند، شبکه ملی اطلاعات نیز ایجاد شده تا در درازمدت اطلاعات در داخل کشور ذخیره شود.

وی ادامه داد: کاربران اینترنتی از 3.5 میلیون به 34 میلیون نفر در ایران رسیدهاند، یک‌هزار میلیارد تومان برای بخش آی‌سی‌تی کشور در دولت یازدهم هزینه شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه در بخش فضایی کشور نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، افزود: ماهواره‌های ایران را در مدارهای پایین قرار می‌دهیم، مخابرات فضایی پس از برجام توسعه یافته و وجود تلویزیون ماهواره‌ای استانی در استانها به دلیل امکاناتی است که فراهم آوردیم.

این مسؤول با بیان اینکه ماهواره‌های سنجش‌گر عکس می‌گیرند و مخابره می‌کنند، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استان‌های شمالی داشتیم تا در این زمینه همکاری مشترک داشته باشیم، به مسؤولان مازندران نیز اعلام کردیم که در صورت آمادگی، این ماهواره‌ها برای نشان دادن و موقعیت‌یابی جنگل‌های منطقه مورد استفاده قرار بگیرد.

بهرامی با بیان اینکه مسئله فضا برای ایران در حال توسعه است، بیان کرد:  ماهواره‌های مکعبی با تکنولوژی‌های جدید که دانشگاه نوشیروانی بابل دسترسی خوبی در این زمینه ارائه داده است، در ایران در حال توسعه هستند.

وی در پایان با اعلام اینکه ساخت ماهواره‌های مکعبی را به‌عنوان مصاحبه دانشجویی مطرح کردیم، گفت: تلاش می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی در کشور تولید شود و این حرکت را در راستای اقتصاد مقاومتی می‌دانیم.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=73
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها