«اتحاد ماهواره‌ها» در امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه

2 327

ترکیه در زلزله شدیدی که در این کشور به وقوع پیوست، به طور گسترده‌ای از تصاویر ماهواره‌ای برای امدادرسانی استفاده کرد. امدادگران با کمک این اطلاعات توانستند مسیرهای مناسب‌تر را در میان انبوه آوارها بیایند و امدادرسانی به ساختمان‌های ویران‌شده در مناطق دورافتاده را سرعت بخشند.

منشور «فضا و بلایای بزرگ»

در همین راستا سازمان ملل متحد، صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر، منشور بین‌المللی «فضا و بلایای بزرگ» (Space and Major Disasters)‌ را برای ترکیه فعال کردند. بر اساس این منشور، داده‌های رصد زمین از آژانس‌های فضایی مختلف تلفیق می‌شوند تا تصاویر ماهواره‌ای از مناطق آسیب‌دیده به منظور تعیین وسعت فاجعه و حمایت از گروه‌های محلی در امر امدادرسانی و نجات ارائه شود. برای آشنایی با وبسایت‌های دسترسی به تصاویر ماهواره ای به‌روز و رایگان کلیک کنید.

پردازش تصاویر ماهواره‌ای در فضا

پس از فعال‌سازی منشور، بیش از ۳۵۰ تصویر از ۱۷ آژانس فضایی در سراسر جهان جمع‌آوری و تحویل داده شد که دولت ترکیه از آن‌ها برای ایجاد نقشه‌هایی از مناطق آسیب‌دیده بهره گرفت و با کمک آن‌ها اقدامات امدادی در این نواحی را مدیریت کرد.

منبع terradaily
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72635
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس
عباس
1 سال قبل

سوریه بدبخت آدم نیست فقط به ترکیه میرسن؟

سیدمحمدی
سیدمحمدی
1 سال قبل
پاسخ به  عباس

باسلام
سوریه شاید بمانند ترکیه زیرساخت ماهواره ای و دیجیتالی ندارد.همه انساها ، حق برابر دارند ولی حکومتها ، بامدیریت خاص خود ، گاهی این اتحاد و دوستی را ، به دشمنی و برادر کشی تبدیل می کنند.به امید صلح جهانی دایمی.۱۴۰۱/۱۲/۱۰