چرا نمی‌توانیم جهان‌های موازی را به خوبی کاوش کنیم؟

0 403

ایده جهان‌های موازی از نظریه چند جهانی نشات می‌گیرد و بر اساس آن جهان ما یکی از جهان‌های متعدد موجود است که به‌ طور موازی با یکدیگر قرار دارند. در ادامه در این باره بیشتر می خوانیم و به این امر می‌پردازیم که چرا بشر نمی‌تواند جهان‌های موازی را به خوبی بررسی کند؟

محسن منتظری، ستاره‌شناس، با اشاره به وجود جهان آینه‌ای و مطالعات بشر در این حوزه، می‌گوید: «طبق مطالعات انجام‌شده، دو جهان ماده و پادماده مانند یک ساعت شنی وجود دارد که همراه یکدیگر در حال انبساط هستند.»

وی ادامه می‌دهد: «این دو جهان به گونه‌ای بوده که هر رویدادی در جهان ماده رخ دهد در دنیای آینه‌ای نیز قابل مشاهده است. در عالم کوانتوم علاوه بر جهان آینه‌ای، وجود جهان‌های موازی نیز مطرح شده است.» درباره جهان های موازی چه می‌دانید؟ آیا چنین جهان‌هایی وجود دارند؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما را در این باره بخوانید.

دانلود مستندهای جذاب و تماشایی درباره فضا و نجوم

به گفته وی در جهان‌های موازی اگر ذره‌ای در نقطه‌ای از عالم شروع به حرکت کند و به سمتی هدایت شود، ذره‌ای دیگر در آن سوی عالم وجود خواهد داشت که تمام خواص آن مشابه ذره نخست بوده و همان رویداد برایش رخ می‌دهد؛ بدون اینکه انرژی به آن وارد شده باشد.

منتظری اظهار دارد: «از آنجایی که ممکن است تعداد این گره‌ها در جهان‌های موجود و در ابعاد بالاتر افزایش یابد پس ممکن است بیگ‌بنگ نیز در جهان‌های بسیاری رخ داده باشد؛ در این شرایط می‌توانیم ساعت‌های شنی متقارن بسیاری را در عالم تجسم کنیم.»

جهان موازی چگونه است؟

او می‌گوید: «همچنین ممکن است این جهان‌های موازی بتوانند با یکدیگر کنش‌ و واکنش نیز داشته‌ باشند. جهان موازی مسئله‌ای ماورای جهان آینه‌ای است و ممکن است مبدا و منشا آن بعد از بیگ‌بنگ باشد. هنوز بشر قادر به درک جهان‌های موازی و شناخت ابعاد آن نشده است.»

جهان موازی چگونه است؟
جهان‌های موازی

به عقیده وی چون بشر نتوانسته است ابعاد زمان را به دست بیاورد، نمی‌تواند جهان‌های موازی را مورد بررسی قرار دهد. در واقع ابتدا باید فهمید که زمان از چند بعد تشکیل‌ شده است تا در نهایت بتوان پیرامون جهان‌های موازی نیز صحبت کرد و شرایط آن را مورد بررسی قرار داد.

محسن منتظری اظهار دارد: «در حال حاضر بشر تنها پیرامون جهان ماده و پادماده اطلاعاتی کسب کرده است. این دو جهان در خطی قرار دارند که مرکز آن صفر است و در سمت منفی آن جهان پادماده قرار دارد؛ البته این مسئله نیز به صورت قراردادی مطرح شده است.»

منبع imna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=72060
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها