نمای شگفت‌انگیز زمین از ایستگاه فضایی چین+ویدئو

0 1,030

چین ویدئویی تماشایی از سیاره زمین از دید ایستگاه فضایی ملی خود به نام تیانگونگ (Tiangong) منتشر کرد. این کشور اخیرا فرایند احداث ایستگاه فضایی خود را تمام کرده است. تیانگونگ حالا یک بخش مرکزی به نام تیان‌هه (Tianhe) و دو ماژول آزمایشگاهی به نام‌های ونتیان (Wentian) و منگتیان (Mengtian) دارد و انتظار می‌رود که در آینده شاهد توسعه بیشتر این ایستگاه باشیم. برای مشاهده موقعیت زنده ایستگاه فضایی بین المللی کلیک کنید.

در همین رابطه بخوانید: دانلود مستندهای جذاب درباره فضا و نجوم

با ورود فضانوردان ماموریت شنژو-۱۵ (Shenzhou-15) و خروج فضانوردان ماموریت شنژو-۱۴ از تیانگونگ، این ایستگاه فضایی رسما فاز عملیات‌های علمی خود را آغاز کرد. چین انتظار دارد که حداقل یک دهه از ایستگاه فضایی خود استفاده کند و دائما در این ایستگاه فضانورد داشته باشد.

پروژه‌های فضایی چین

گفتنی است چند هفته پیش مسئولین آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) درباره یک برنامه قمری خبر دادند که در همین مسیر، احتمالا از تیانگونگ برای انجام آزمایش‌های لازم برای سفر به ماه استفاده خواهد شد.

ایستگاه فضایی چین
ایستگاه فضایی چین

با افزایش رقابت کشورهای قدرتمند در فضا، چین هم در پی انجام ماموریت‌های مختلف در زمینه ماه، مریخ و حتی آزمایش روی سیارک‌هاست. این برنامه‌ها و به‌ خصوص تلاش برای ساخت پایگاه روی ماه می‌تواند پاسخی به برنامه بازگشت به ماه ناسا موسوم به آرتمیس (Artemis) ناسا باشد که پیش‌تر بخش اول آن انجام شد.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71958
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها