تبدیل سیارک‌ها به شهرهای فضایی؛ ایده چالش‌بر‌انگیز دانشمندان

1 1,661

گروهی از دانشمندان ایده‌ای را برای تبدیل سیارک‌ها به شهرهای فضایی ارائه کرده‌اند که در آن، سیارک‌ها با گرانش مصنوعی می‌چرخند و ساکنان آن‌ها می‌توانند چشم‌اندازهای ماه و مریخ را مشاهده کنند. انبوهی از سنگ‌های یک سیارک می‌تواند به مکانی استوانه‌ای شکل برای زندگی تبدیل شود که اطراف آن با شبکه‌ای نازک و مستحکم از نانوالیاف‌های کربنی احاطه شده باشد.

در همین رابطه بخوانید: دانلود دوره آموزش نجوم کودکان با کیفیت بالا و قیمت مناسب

ایده اصلی شهر سیارکی برگرفته از استوانه اونیل (O’Neill Cylinder) است. استوانه اونیل یک زیستگاه فضایی است که جرارد اونیل (Gerard ONeill)، فیزیکدان آمریکایی، در سال ۱۹۷۶ در کتاب خود طراحی کرد. اونیل پیشنهاد استعمار فضا را در سده ۲۱ برای به‌کارگیری مواد استخراجی از ماه و سپس دیگر سیارک‌ها داد.

شهرهای فضایی در سیارک‌ها

استوانه اونیل ابرسازه‌ای است که امکاناتی همچون گرانش مصنوعی، سامانه کنترل آب‌و‌هوا و برخی موارد دیگر را برای انسان‌ها فراهم می‌کند. حالا دانشمندان دانشگاه راچستر (University of Rochester) آمریکا در این مطالعه جدید، ایده یادشده را پرورانده و خلاقیت‌های دیگری به آن اضافه کرده‌‌اند.

شهرهای فضایی سیارک‌ها
سیارک بن‌نو

برای مثال سیارک بن‌نو (Bennu) نمونه خوبی از یک توده قلوه‌سنگ بوده که از قطعات سنگ مناسب برای اسکان تشکیل شده است. ناسا در ماموریت اسیریس-رکس (Osiris-Rex) این سیارک را مورد مطالعه قرار داد. البته این طرح فعلا در حد ایده است، اما با توجه به اشتیاق روزافزون انسان برای سفر و اقامت به مکان‌هایی به جز زمین، باید دید آیا روزی چنین ایده‌ای محقق خواهد شد یا خیر.

منبع digiato
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=71851
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
1 سال قبل
امتیازدهی به مقاله :
     

دانشمندا هم تکخور شدن و جنس خوبارو خودشون میزنن نامردا😢ما هم باید از موتوری جنس بگیریم