اولین عکس‌های تلسکوپ جیمز وب دانشمندان را شگفت‌زده کرده است!

19 52,500

۶ ماه پس از پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب، عکس‌هایی از این تلسکوپ به‌ دست کارشناسان رسیده که دوردست‌های کیهان را نشان می‌دهد و آن‌ها را بسیار تحت تاثیر قرار داده است. به گفته توماس زوربوخن (Thomas Zurbuchen)، رهبر برنامه‌های علمی ناسا، وی با دیدن نخستین تصاویر جیمز وب، نزدیک بود به گریه بیفتد!

او می‌گوید: «واقعا سخت است که از دریچه‌ای جدید به جهان نگاه کنید و عمیقا تحت‌ تاثیر قرار نگیرید. واقعا لحظه‌ای احساسی است وقتی می‌بینید طبیعت ناگهان برخی از اسرارش را فاش می‌کند.» طبق اعلام ناسا تصاویر ثبت‌شده جیمز وب ۱۲ژوئن (۲۱تیر) به صورت عمومی منتشر می‌شوند. این تصاویر و داده‌ها شامل ژرف‌ترین تصویر ثبت‌شده تاکنون از کیهان و همچنین طیف رنگی جو سیاره‌ای فراخورشیدی خواهند بود.

در همین رابطه بخوانید: تلسکوپ فضایی جیمز وب را به‌صورت لحظه‌ای پایش کنید

تلسکوپ فضایی جیمز وب

همچنین پم ملروی (Pam Melroy)، معاون ناسا، می‌گوید: «تصاویر نور نخست (First Light) من را به‌ عنوان یک دانشمند، مهندس و انسان تحت‌ تاثیر قرار داد.» نور نخست به نخستین باری اشاره دارد که یک تلسکوپ برای انجام مشاهده‌های علمی پس از انجام آزمایش‌ها و کالیبراسیون‌ها استفاده می‌کند.

تلسکوپ جیمز وب
تلسکوپ فضایی جیمز وب

عملیات پرتاب تلسکوپ مذکور ۲۵دسامبر (۴دی) توسط حامل فضایی اروپایی آریان-۵ (Ariane-5) از پایگاه فضایی گویان فرانسه (French Guiana) واقع در آمریکای جنوبی انجام گرفت. جیمز وب همه مراحل تاریخ پر رمز و راز کیهان از زمان انفجار بزرگ (بیگ‌بنگ) و تشکیل منظومه‌های ستاره‌ای با قابلیت پشتیبانی از حیات در سیاره‌هایی مانند زمین گرفته تا تکامل منظومه شمسی را بررسی خواهد کرد.

منبع hamshahrionline zoomit
علی

لحظه شماری میکنیم برای دیدن عکس ها

بنده خدا

ای ملت ساده و زود باور،وب الان حدود چند روز هست که مستقر شده و عکسها ر هم فرستاده،اما کشوری که ۱۰ میلیارد دلار خرج جیمز وب کرده چرا بیاد همه چیز رو بزاره تحت نظر دنیا،
باید سود و منفعتش رو ببره

حسن
پاسخ به  بنده خدا

این حق کشورهای مسلمان وجهان سومی است
آنها دنبال علم در کشف کائنات هستند تا خورشید خیلی از جاهای دور کاوشگر فرستادند
اینطرف مسلمانها مثل کفتار درنده افتادن به جان همدیگه مثلا ما وضو مون درسته شما اشتباه میکنید
کشورهای پیشرفته باید هم اینکارها و بکنند چون بر علم سوار شدن
مسلمونها تو خواب زمستانی
اونا تو مدارس یاد میدن چگونه زمان رو کنترل کنن حداکثر استفاده رو از ثانیه ها ببرن
بعد یه تعداد کثیری از معلم های ما دچار بی تفاوتی شدن و متاسفانه داره همه گیر هم میشه مدرسه و کلاس شده براشون تفریح
الان همه جای نهادهای کشور اینطوریه از مراکز نظامی گرفته سپاه ،ارتش ،انتظامی ،امنیتی،
بیمارستان ها ، کنکور، دانشگاها، سیستم قضایی ، مجلس ، بعضی مسئولین حقوق نجومی های خیانتکار… کم کاری فساد خیانت داخلشان رخنه کرده یعنی جزو وجودشون شده
هر چیزی هم که بولد میکنن کلا ظاهرسازی و سیاه بازیه
علتشو میپرسی میگن حقوق کمه
یکی نیست بگه آخه بی وجدان چیکار میکنی که طلب حقوق میلیونی داری
تنها راه نجات فقط و فقط انقلاب درونی است که مردم به خودشون بیان ببینن که چه قدر از دنیا عقب افتادن وگرنه این راهی که در پیش هست آخرش نابودی….
ببخشید سرتونو درد آوردم

Masood

البته آنها دارند صحبت می‌کنند فقط هنوز بصورت واضح حرفی به میان نمی آورند فضا و موجودات در آن واقعا همه را به وجه می آورد عکس هایی که 21 تیر پخش می‌شوند عجیب خواهد بود واقعا دنیا دین را هم دست خوش قرار می‌دهد باید دید که آیا در مسیر درست هستیم علم عجیب است انشالله چیزهایی که وب نشان می‌دهد ما را در مسیر درست نگهدارد آنها در یک مقاله نوشته بودند وب با عکس های جدید خواهد گفت چه کسانی هستیم از کجا آمدیم و نحوه پیدایش چگونه بوده سوال سوال در چند روز اخیر مریخ هم پر از سوال و کشفیات نو بود امیدوارم بشر به چیزی می‌خواهد دست پیدا کند خدا کند هر چه زودتر مشخص شود تا همه بیدار شویم دیگر تحمل صبر نداریم…

سیدحسنی3نیک

انشاءالله این تلسکوپ در تقاطع صور فلکی عقاب خانه نپتون و انسان خانه اورانوس و شیر خانه زحل و گاو خانه مشتری نزدیک کیکاووس کوکب دری یا الله متعال را پیدا خواهد کرد.

محمد
پاسخ به  سیدحسنی3نیک

خودت فهمیدی چی گفتی.

علیرضا
پاسخ به  محمد

خخخخ

زرزا
پاسخ به  محمد

فک کنم به زبون فضایی ها صحبت کرد چون هیچکس حالی نشد جز خودش

راحیل

عکس منتشرکردن اینقدر کارداره؟!حتما یه حقه ای،سانسوری چیزی توکاره.

السا
پاسخ به  راحیل

اول برو یه تحقیقی در مورد این تلسکوپ و نحوه عکسبرداریش کن بعد راحت حرف بزن مگه دوربین دیجیتال معمولی که سریع عکس و ظاهر کنه بده بیرون

Ayob

دارن فتوشاپشون میکنن ، مطمئن باشید عکسها رو دستکاری میکنند والا اینقدر انتشار آنها را عقب نمی‌انداختند

السا
پاسخ به  Ayob

سواد نداری حرف الکی نزن برو یه تحقیق در مورد نحوه عکسبرداری جیمز وب کن بعد حرف بزن… در ضمن اون عکسها واسه ما مردم عادی که هنوز تو حاشیه و خرافات هستیم هیچ فایده ای نداره برا اونا هم فرقی نداره ما ببینیم یا نبینیم ما هنوز دنیا رو از نوک دماغ کوچیک خودمون میبینیم که به خوردمون دادن…

رسول
پاسخ به  السا

مگه عکس ها را برای تموم دنیا نمایش داده اند فقط مونده ایم ما ؟

Ayob
پاسخ به  السا

ما ادعای با سوادی نداریم مثل تو ، اگر یه خورده سواد داشتی اونا میلیاردها دلار خرج نکردن که بیان اسرار عالم رو مفت و مجانی در اختیار دانشمندی مثل تو قرار بدن حداقل سواد نداری ولی دیگه ساده نباش ، الان یه عکس هوایی از ماهوارهای زمین بخوای اولا نمیدن دوما اگر بدن کلی پول باید بدی.

مهدی غفاری