با ایلان ماسک در فضاپیمای ویرجین گلکتیک به فضا سفر کنید

0 175

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل شرکت‌ اسپیس‌ایکس (SpaceX)، با خرید بلیت شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) همراه با دیگر مسافران با فضاپیمای این شرکت به لبه فضا سفر می‌کند. ویرجین گلکتیک از مدتی پیش فروش بلیت را برای سفر تجاری به فضا بازگشایی کرده که کمترین مبلغ برای بیعانه ۱۵۰ هزار دلار و قیمت کامل یک بلیت آن ۴۵۰ هزار دلار است.

در همین رابطه بخوانید: سفر به فضا، هدیه ازدواج پسر دیوید بکهام!

این شرکت در نوامبر۲۰۲۱ اعلام کرد حدود ۷۰۰ مشتری دارد که مطابق برنامه‌ریزی‌ها سفرهای تجاری اعزام آن‌ها به لبه فضا را اواخر ۲۰۲۲ آغاز می‌کند و تا آن زمان می‌خواهد این تعداد را به هزار نفر برساند.

ویرجین گلکتیک یک هواپیمای فضایی (Spaceplane) به نام وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) دارد که زیر بال‌های هواپیمایی به نام وی‌ام‌اس ایو (VMS Eve) قرار می‌گیرد. هواپیمای فضایی یک وسیله نقلیه هوایی است که می‌تواند مانند یک هواپیما در جو زمین پرواز کند و مانند یک فضاپیما در فضا مانور دهد.

هنگامی که این دو به ارتفاع ۱۵ هزار متری می‌رسند وی‌اس‌اس یونیتی آزاد می‌شود و با نیروی موتور حامل خود به فضای زیر مداری پرواز می‌کند. این هواپیمای فضایی می‌تواند شش مسافر و دو خلبان را در خود جای دهد. این افراد برای دقایقی بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و زمین را از منظر فضا خواهند دید.

منبع isna wikipedia espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64472
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها