لزوم برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه های فرهنگی در سازمان فضایی ایران

0 129

دکتر براری؛ معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، در اولین جلسه شورای فرهنگی این سازمان در سال ۹۷ که با حضور حجت الاسلام و المسلمین قلیان، دبیر شورای فرهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی بیان کرد:«در سال جاری به حوزه فرهنگی به عنوان یک محور اساسی در برنامه‌های سازمان فضایی ایران نگاه شده و به محورهای اقامه نماز، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان سر فصل‌های اصلی توجه ویژه شده است».
رییس سازمان فضایی ایران در این جلسه گفت:«در قرآن کریم بیش از ۲۲۰ آیه ذکر شده است که به فضا و آسمان اشاره دارد و نهفته‌های بسیاری در این خصوص موجود است که بشر می‌تواند با اکتشاف آن و کسب ایده‌های خلاقانه از آیات مبارک قرآن کریم، به سعادت برسد».
معاون وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد:«قرآن، کتاب هدایتگر انسان‌ها است که در آن اشاره‌های فراوانی به شناخت جهان و اسرار کیهان شده و دانشمندان ایرانی از دیرباز با مطالعه و نگاه به اعماق آسمان به کشفیاتی بزرگ دست پیدا کرده‌اند».
براری افزود:«با همکاری و مشارکت سازمان فضایی ایران و بخش خصوصی یک جلد کتاب بنام “فضا و کائنات” گردآوری شده که به تفسیر آیات کلام الله مجید در موضوع نجوم و کائنات می پردازد».
رییس سازمان فضایی ایران برنامه محوری در حوزه فرهنگی را از اولویت‌های سازمان فضایی ایران و شورای فرهنگی این سازمان برشمرد و خاطر نشان کرد:«کشف اسرار خلقت و اسرار فضایی برگرفته از مبانی قرآنی، بخشی از وظایف سازمان فضایی ایران است که در اسناد بالادستی نیز بر آن تاکید شده است و در همین راستا به حوزه نجوم و اکتشافات فضایی همگام با دیگر اولویت های راهبردی برنامه‌های سازمان فضایی، تاکید ویژه شده که برنامه‌های ترویجی و فرهنگی مناسبی نیز در این حوزه تدوین شده است».
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نیز گزارشی از برنامه‌های فرهنگی وزارت ارتباطات و سازمان‌های تابعه ارائه نمود و برنامه‌های فرهنگی سازمان فضایی ایران در سال ۹۷ بررسی شد.

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6275
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها