دو برنده سفر رایگان به فضا معرفی شدند

0 170

شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) و شرکت آمریکایی اوماز (Omaze) که پلتفرمی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی خیریه است، برنده دو بلیت سفر رایگان به لبه فضا را اعلام کردند. دراین‌راستا کیشا اس (Keisha S)، مربی تندرستی و انرژی از کشور واقع در حوزه کارائیب به‌نام آنتیگوا و باربودا (Antigua and Barbuda) به‌همراه دخترش برنده دو صندلی در فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) ویرجین گلکتیک برای گردشگری در فضا شدند.

باتوجه‌به قیمت بلیت گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک که درحال‌حاضر ۴۵۰ هزار دلار بوده، ارزش این دو بلیت ۹۰۰ هزار دلار است. همچنین هنوز تاریخی برای این پرواز مشخص نشده است.

دو برنده سفر رایگان به فضا

ویرجین گلکتیک و اوماز پس از انجام اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار به لبه فضا، خبر برگزاری یک قرعه‌کشی رایگان را داده بودند که طی آن دو بلیت رایگان به دو نفر تعلق می‌گرفت. هر دلاری که توسط متقاضیان از طریق اوماز به خیریه‌ها اهدا می‌شد، ۱۰ شانس برای شرکت‌کننده به‌همراه داشت. به‌گفته مسئولان شرکت ویرجین گلکتیک این نام‌نویسی تا ۳۱اوت (۹شهریور) ادامه داشت و ۱۶۴۳۳۸ نفر در سراسر جهان در آن شرکت کردند و در مجموع ۱.۷ میلیون دلار برای امور خیریه جمع‌آوری شد.

در همین رابطه بخوانید:

فروش صد بلیت ۴۵۰ هزار دلاری توریسم فضایی

اولین مسافران فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک

اولین فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک، ریچارد برنسون (Richard Branson)، بنیان‌گذار این شرکت، را به‌همراه سه کارمند آن و دو خلبان به لبه فضا برد. طی این عملیات فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی از پایگاه اسپیس‌پورت امریکا (Spaceport America) در ایالت نیو مکزیکو درحالی‌که به هواپیمای VMS Eve متعلق به ویرجین گلکتیک متصل بود، تا ارتفاعی مشخص بالا رفت؛ سپس از هواپیما جدا شد و به‌ارتفاع حدودا ۸۶ کیلومتری سطح زمین رسید. با انجام این پرواز، شرکت مذکور تبدیل به اولین شرکت خصوصی شد که یک پرواز سرنشین دار تجاری را به لبه فضا انجام می‌دهد.

منبع isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62537
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها