فروش صد بلیت ۴۵۰ هزار دلاری توریسم فضایی

0 129

شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) اعلام کرد از زمان افزایش قیمت بلیت توریسم فضایی خود از ۲۵۰ هزار دلار به ۴۵۰ هزار دلار، تاکنون ۱۰۰ بلیت با قیمت جدید به‌فروش رسانده است. به‌طور کلی حدود ۷۰۰ نفر از جمله ایلان ماسک (Elon Musk)، بنیان‌گذار شرکت اسپس‌ایکس (SpaceX)، تاکنون یک صندلی برای پرواز با ویرجین گلکتیک رزرو کرده‌اند.

این شرکت امیدوار است قبل از شروع سفرهای تجاری خود که به‌تازگی آن را تا فصل پایانی سال ۲۰۲۲ به‌تعویق انداخته است، هزار بلیت بفروشد. گفتنی است پرواز بعدی ویرجین گلکتیک موسوم به یونیتی-۲۳ (Unity-23) حداقل تا اواسط سال ۲۰۲۲ انجام نخواهد شد. این پرواز حامل سه مسافر از نیروی هوایی ایتالیایی خواهد بود که اثرات شرایط ریزگرانش را مطالعه می‌کنند. همچنین ویرجین گلکتیک تاکنون تنها به افرادی اجازه خرید بلیت را داده است که مبلغ هزار دلار به‌عنوان سپرده واریز کرده‌اند.

بلیت 450 هزار دلاری گردشگری فضایی

اولین مسافران فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک

اولین مسافران فضاپیمای توریستی ویرجین گلکتیک در ۱۱ژوئیه، ریچارد برنسون (Richard Branson)، بنیان‌گذار این شرکت، را به‌همراه سه کارمند آن و دو خلبان به لبه فضا برد. طی این عملیات که برنسون آن را «تجربه یک عمر» نامیده است، فضاپیمای وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) از پایگاه اسپیس‌پورت امریکا (Spaceport America) در ایالت نیو مکزیکو درحالی‌که به هواپیمای VMS Eve متعلق به ویرجین گلکتیک متصل بود، تا ارتفاعی مشخص بالا رفت؛ سپس از هواپیما جدا شد و به‌ارتفاع حدودا ۸۶ کیلومتری سطح زمین رسید. طی این پرواز شرکت مذکور تبدیل به اولین شرکت خصوصی شد که یک پرواز سرنشین دار تجاری را به لبه فضا انجام می‌دهد.

منبع isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61893
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها