کپسول فضایی برای ذخیره‌سازی محموله در فضا و انتقال مواد از ماه و سیارک‌ها

0 101

استارت‌آپ آمریکایی اینورژن (Inversion) قصد دارد یک کپسول فضایی قابل استفاده مجدد را توسعه دهد که امکان استفاده به‌عنوان یک پلتفرم مستقل را دارد. چنین کپسولی ضمن اینکه از قابلیت انجام مانور به‌سمت یک ایستگاه فضایی تجاری یا غیرتجاری در مدار زمین برخوردار است، می‌تواند با استقرار پنل‌های خورشیدی خود در فضا آزادانه پرواز کند. کپسول مذکور با قطر ۴ فوت به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان سوار شدن روی هر نوع حامل فضایی را خواهد داشت.

کپسول استارت‌آپ اینورژن که بودجه اولیه آن ۱۰ میلیون دلار است، علاوه‌بر انتقال تجهیزات از ایستگاه فضایی، قادر به ذخیره‌سازی محموله‌ها در فضا و همچنین انتقال مواد از ماه و سیارک‌ها خواهد بود. گفتنی است قابلیت پرواز آزاد موجب فراهم شدن امکان انجام آزمایش‌های مداری در کپسول می‌شود. اینورژن این کپسول فضایی را با در نظر داشتن رشد بخش تجاری در حوزه فضا می‌سازد که سرعت بالا در انجام ماموریت‌ها و مقرون‌به‌صرفه بودن از ویژگی‌های آن ذکر شده است.

کپسول فضایی

سرعت انتقال تجهیزات کپسول فضایی اینورژن

به‌گفته مسئولان اینورژن، کپسول فعلی می‌تواند هر سه یا چهار ماه به زمین بازگشته و دوباره به فضا پرتاب شود. این استارت‌آپ اما در نظر دارد سرعت این رفت و برگشت‌ها را بالا برده و به هفته‌ای یک بار برساند. مسئولان استارت‌آپ مذکور از هر دو بخش دولتی و تجاری به‌عنوان مشتریان بالقوه برای این کپسول یاد می‌کنند. آن‌ها اولین آزمایش مداری کپسول فضایی خود را سال ۲۰۲۳ اعلام کرده و می‌گویند تا سال ۲۰۲۵ کپسولی با ابعاد بزرگتر را روانه فضا خواهند کرد.

منبع spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=62287
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها