ماموریت بازگشت به ماه ناسا یک سال به‌تعویق افتاد

0 58

ماموریت بازگشت به ماه ناسا موسوم به آرتمیس (Artemis) که قرار بود سال ۲۰۲۴ به‌انجام برسد به‌تعویق افتاده و تا سال ۲۰۲۵ انجام نخواهد شد. به‌گفته بیل نلسون (Bill Nelson)، مدیر ناسا، ماموریت آرتمیس-۲ که طی آن قرار بود فضانوردان، بدون فرود، به نزدیکی سطح ماه بروند زودتر از مه۲۰۲۴ انجام نخواهد شد؛ در نتیجه ماموریت آرتمیس-۳ نیز که قرار است پس از سال‌ها فضانوردان از جمله یک زن را به سطح ماه برساند، تا سال ۲۰۲۵ عملیاتی نمی‌شود.

نلسون با بیان اینکه ناسا هفت ماه از زمان خود را درگیر دعوی قضایی بوده است، اظهار کرد: «آژانس فضایی آمریکا طی این مدت به شکایت شرکت‌های بلواوریجین (Blue Origin) و داینتیکس (Dynetics) پس انتخاب شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) برای انجام ماموریت آرتمیس رسیدگی می‌کرده است.» او همچنین به زمانی که در نتیجه همه‌گیری کووید-۱۹ از دست دادند اشاره نمود و افزود: «رسیدن به ماه تا سال ۲۰۲۴ از نظر فنی آسان نبود.»

اگرچه ناسا در پی شکایت بلواوریجین کار با شرکت اسپیس‌ایکس را به‌حالت تعلیق در آورد، اما این شرکت ساخت نسل بعدی فضاپیماهای خود را ادامه داد. شکایت بلواوریجین نیز اخیرا رد شد و ناسا اعلام کرد کار خود را با اسپیس‌ایکس ادامه می‌دهد. گفتنی است ناسا همچنین قصد دارد در ادامه ماموریت آرتمیس اولین انسان‌ها را به مریخ برساند.

منبع isna
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61831
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها